مرفاوی: فدراسیون باید به قطبی فرصت بدهد

شاید از معدود تیم‌هایی‌ که از تعطیل شدن مسابقه‌های لیگ استقبال کرد، استقلال بود. این تیم در بحران عدم‌نتیجه‌گیری به سر می‌برد که یک‌با‌‌ره مسابقه‌های لیگ نزدیک به ۱۸ روز تعطیل شد تا مرفاوی هم خوشحال شود. قبول دارید تعطیلی مسابقه‌های لیگ به نفع استقلال شد؟

بله، تا حدودی این حرف شما درست است. چند بازی بود که شدیدا تحت فشار بودیم و این مساله اجازه نمی‌داد بازیکنان با تمرکز و آرامش لازم بازی خود را انجام دهند و شاهد بودید که در هر مسابقه روی اشتباه‌های فردی گل می‌خوردیم. این تعطیلی به استقلال کمک کرد تا حداقل از این فشارها خارج شود.

هدف از سفر ۳ روزه به امارات چه بود؟

ما به دعوت باشگاه الوصل به امارات رفتیم و یک بازی تدارکاتی خیلی خوب و مفید با این تیم انجام دادیم هدف فقط انجام یک بازی دوستانه و تغییر فضای تمرین‌ها بود که به خواسته خود رسیدیم.

وضعیت بازیکنان اخراجی تیم‌تان به کجا کشید؟

ما بازیکن اخراجی نداریم. اگر منظورتان ۳ بازیکن محروم شده هستند که باید بگویم باشگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

بازی‌های تیم‌ملی در تورنمنت قطر را دیدید؟

بله دست و پا شکسته دیدم و به نظرم تیم ‌ملی در این مسابقه چندان بد کار نکرد و برخی بازیکنان جوان و تازه‌ وارد تیم‌ملی چهره بسیار‌ خوبی از خود به نمایش گذاشتند که این مساله می‌تواند به نفع تیم‌ملی باشد.

انتقادها از افشین قطبی به اوج خود رسیده، شما موافق برکناری او هستید؟

تیم‌ملی از نظر بازیکن دچار تغییرهای زیادی شده و این یک واقعیت است که نفرات جدید نیاز به زمان و انجام بازی بیشتری دارند تا به یک مهره کارساز برای تیم‌ملی تبدیل شوند. برای این‌که یک تیم‌ملی هماهنگ و با تجربه کافی داشته باشیم باید تعداد بازی‌های تدارکاتی را افزایش داده و در کسب نتیجه هم صبور باشیم. به نظر من مسوولان فدراسیون نباید تحت تاثیر انتقادها قرار بگیرند و به کادر‌فنی تیم‌ملی حداقل تا بازی‌های جام ملت‌های آسیا فرصت دهند تا برنامه‌های خود را پیش ببرند. تغییر در کادر فنی تیم‌ملی در شرایط فعلی فقط مشکلات را بیشتر می‌کند.

پرسپولیس تغییر سرمربی داد، فکر نمی‌کنید اگر به سایپا ببازید شاید مدیریت باشگاه شما هم مثل کاشانی تصمیم بگیرد؟

بازگشت علی دایی به فوتبال‌ را به او تبریک می‌گویم. در مورد خودم هم حرفی ندارم و قبلا هم گفته‌ام که واعظی‌آشتیانی هر تصمیمی بگیرد با جان و دل می‌پذیرم.