علی دایی سرمربی پرسپولیس را باجنگجویی، گلزنی‌ها‌، موفقیت‌ها‌، ناکامی‌ها و البته صراحت کلامش به یاد می‌آوریم. آنچه می‌خوانید گزیده ای است از جملات معروف او که تا مدت‌ها سرزبان‌ها بود. غلط می‌کنه.....

(داستانش مفصل است. مازیار ناظمی‌، گوینده اخبار‌، گفت وگوی خصوصی خود با دایی را درباره شکایت وی از مایلی کهن روی وبلاگش گذاشت و چندساعت بعد همه ایران صدای دایی را داشتند که پشت تلفن از خجالت حاجی در می‌آمد!)

همین مردمی ‌که علیه من شعار دادند، بعد از گل شجاعی مرا به اوج برده بودند.

( در کنفرانس مطبوعاتی معروف بعد از بازی ایران - عربستان که منجر به اخراج او شد... دایی با تاکید بر حمایت مسوولان می‌خواست به خبرنگاران اثبات کند که چندان نگران قضاوت روی سکوها نیست، اما او بلافاصله اخراج شد.)

من به ‌خاطر خدمت به کشورم، پیشنهاد بایرن‌مونیخ را رد می‌کنم.

( وقتی علی دایی این جمله را در پایان مسابقات مقدماتی جام ‌جهانی ۱۹۹۴ بر زبان آورد، خبرنگاران احساساتی برایش کف زدند . او در این رقابت‌ها، ستاره بود و گفته می‌شد بایرن به‌ دنبال اوست. با این حال، مکاتبه منوچهر زندی نویسنده هفته‌نامه کیهان ورزشی با بایرن نشان داد که این خبر صحت ندارد.)

آخه به‌ تو چه که من کراوات می‌زنم؟

(دایی بعد از واکنش بعضی از رسانه‌های ایرانی که از کراوات زدن او در مراسم قرعه‌کشی جام‌ جهانی ایراد گرفته بودند، در خلال مصاحبه‌ای با همشهری‌ جوان این جمله را ادا کرد.)

همه کارشناسان متفق‌القولند که من و پیروانی باید در این مسابقه بازی می‌کردیم.

(دایی در واکنش به نیمکت‌نشینی در بازی ایران- سوریه سال ۱۳۷۶ مسابقات مقدماتی جام ‌جهانی ۱۹۹۸ با این جمله، اختلاف خود با مایلی کهن را رسانه‌ای کرد. مایلی‌کهن هم در موضعی درست بعد از این اظهار‌نظر، دایی را ۳ ‌ماه به تیم ملی دعوت نکرد.)

مگر این همه سال که برایشان گل زدم برایم چه کار کردند که حالا که بد بازی کردم انتظار خوبی از آنها داشته باشم.

(بعد از بازی ایران مقابل مکزیک که انتقادات از علی دایی به نهایت رسیده بود. بغض دایی در مصاحبه ای با عادل فردوسی‌پور شکست. این مصاحبه هرگز پخش نشد.)

علی کریمی باید کفش‌های من را جفت کند.

(بعد از آن که علی کریمی ‌در مصاحبه با هفته‌نامه تماشاگران، حرف‌های تندی علیه دایی بر زبان آورد، این بازیکن در مصاحبه با روزنامه ورزش و اندیشه، پاسخ کریمی‌را داد).

ما ۴ برادریم که شناسنامه همه ما، اول فروردین گرفته شده.

(در مصاحبه با روزنامه همشهری)

برای آقای مهدوی‌کیا می‌نویسند او در سال‌های حضور در‌ هامبورگ کمترین خلاف رانندگی را داشته و از او تقدیر می‌کنند، اما منتظرند ما یک قدم کج بر‌داریم تا همه علیه ما موضع بگیرند.

(در خلال گفت‌وگویی خصوصی در ماهنامه نسیم)

در جام جهانی ۲۰۰۶ بازیکنانی بودند که در چشم من نگاه می‌کردند اما به عمد به من پاس نمی‌دادند.

(در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد ملی)