کنفرانس مطبوعاتی علی دایی در سالن همایش‌های شهرداری منطقه ۹ در حالی آغاز شد که عده بسیاری از حاضران همان‌هایی بودند که در نشست خبری بعد از بازی ایران و عربستان که آخرین مصاحبه دایی با خبرنگاران در طول ده ماهه گذشته بود، حضور داشتند. سرمربی جدید پرسپولیس باید ثابت می‌کرد که هم تغییر کرده و هم نکرده! آن چه می‌خوانید گزیده‌ای از حرف‌های اوست:

من و آقای کاشانی فقط دو جلسه حرف زدیم و خیلی زود به تفاهم رسیدیم، چیزی که من به آن احتیاج دارم و منجر به پیروزی خواهد شد حمایت هواداران و شخص آقای کاشانی است و البته من از آن نگرانی ندارم؛ چرا که آن‌طور که دیده‌ام هواداران پرسپولیس برای تیمشان حوصله به خرج داده‌اند هرگز دست از تشویق تیم برنداشته‌اند.

من از آقای کرانچار و کادرفنی قبلی متشکرم؛ اما همه باید بپذیریم که من باید با کسانی کار کنم که راحت‌ترم. این را هم که می‌گویند کادرفنی پرسپولیس باید پرسپولیسی باشند قبول ندارم و باید فراتر از این تقسیم‌بندی‌ها عمل کنیم.

(در پاسخ به سوالی درباره میزان قراردادش) من سعی می‌کنم بیشتر به مسائل فنی بپردازم و از چیزهای حاشیه‌ای دوری کنم خود من در هرتابرلین سه فصل با یک بازیکن یونانی هم اتاق بودم؛ اما نه آن فهمید که دستمزد من چقدر است و نه من فهمیدم که او سالی چقدر می‌گیرد؛ ولی من قرارداد یک و نیم ساله و سفید با پرسپولیس امضا کردم.

من خیلی قصد بازگشت نداشتم و همان‌طور که همه می‌دانند اهل بهانه‌گیری هم نیستم. اما دوست داشتم از اول فصل با یک تیم شروع کنم؛ ولی با مشاهده شرایط فکر می‌کنم با همین پرسپولیس هم موفق خواهم بود؛ چون در این مدت تجربیات زیادی کسب کرده و تغییرات خوبی کرده‌ام.

خود من عاشق فوتبال تهاجمی بودم و در هر تیمی بودم بازی تهاجمی را در اولویت قرار داده‌ام؛ ولی شرایط امروز با دهه ۶۰ متفاوت است و دیگر نمی‌شود توقع داشت پرسپولیس از دقیقه یک روی دروازه حریف توپ بریزد و دست آخر پیروز بیرون بیاید، امروز حتی تیم دهم جدول هم می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیاندازد و حریف دست و پا بسته‌ای نیست.