شکست ۳ بر ۲ تیم ملی مقابل قطر آخرین نتیجه بدی بود که افشین قطبی با تیم ملی به دست آورد. سایت گل با بررسی نمایش بازیکنان ایران در این مسابقه از ۱۰ به بازیکنان نمره داده است.

مهدی رحمتی (۵): او را نمی‌توان روی گل اول مقصر دانست برخلاف گل دوم که با‌ اشتباه او به ثمر رسید. او همچنان با ضعف همیشگی‌اش یعنی عدم خروج از دروازه مواجه است و اگر‌این مشکل وجود نداشت شاید می‌توانست از به ثمر رسیدن گل سوم جلوگیری کند. در کل می‌توان گفت او روز متوسطی را گذراند و برخلاف همیشه ستاره نبود.

هادی عقیلی(۴): به جز چند صحنه‌ای که بازیکنان حریف توانستند روی سر او ضربه سر بزنند عملکرد قابل قبولی داشت. یکی دیگر از نقاط ضعف‌این بازیکن ضعف بازیسازی‌اش است که بیشتر تمایل دارد با پاس‌های‌های بلند توپ را به خط حمله برساند. پاس‌های او با سر به هم تیمی‌هایش را می‌توان نقطه قوت او در‌این بازی دانست به علاوه‌اینکه ضربه خطای تیم ملی را هم بسیار خوب زد که با بدشانسی از دست رفت.

سیدجلال حسینی(۵): او که در سپاهان دیگر به یک دفاع راست تبدیل شده در تیم ملی همچنان باید نقش مدافع میانی را بازی کند و همین مساله باعث شده تا در بعضی صحنه‌ها دچار دوگانگی شود.حسینی در بازی روی زمین موفق‌تر از بازی هوایی بود و تجربه او در دفاع راست باعث شده بود تا در کارهای هجومی‌ هم نقش موثری داشته باشد. در کل می‌توان گفت او کم کم از روزهای بدش فاصله می‌گیرد و به خاطر هماهنگی‌اش با عقیلی گزینه اصلی برای حضور در پست مدافع میانی است.

هاشم بیگ‌زاده (۳): تجربه حضور او در دفاع راست در استقلال یکبار بود برای همیشه و بعد از آن یک تجربه صمد مرفاوی دیگر آن ‌اشتباه را تکرار نکرد، اما به نظر می‌رسد قطبی به آزمودن آزموده‌ها اعتقاد خاصی دارد. او حتی یکبار هم نتوانست از مدافع حریف عبور کند و قصد داشت در ‌این پست تنها به قدرت بدنی‌اش تکیه کند که هیچ ثمری برای تیم ملی نداشت. حضور او در ‌این پست و نیمکت نشینی خسرو حیدری یکی از علامت سوال‌های بزرگ ترکیب افشین قطبی بود.

احسان حاج صفی(۷): انگار همان بازیکنی که زمانی پدیده فوتبال آسیا لقب گرفت مجددا متولد شده است. بازی او مقابل قطر را با هیچ کدام از بازی‌های ‌این فصلش در سپاهان نمی‌توان مقایسه کرد. او را یک لحظه در زمین خودی در حال گرفتن توپ از بازیکن حریف می‌دیدیم و لحظه‌ای دیگر در زمین حریف و در حال بازیسازی و گلش مکمل بازی فوق‌العاده‌اش بود.حاج صفی به همراه پژمان نوری و میلاد زنیدپور مثلث قدرتمندی را در جناح چپ ساخته بود.

حسین کعبی(۴): استیلی مدت‌ها است که از حسین کعبی در پست دفاع راست نا‌امید شده و ترجیح داده او را در کارهای هجومی‌به خدمت بگیرد، اما انگار قطبی هنوز از او ناامید نشده است. اگر تیر دروازه به کمک تیم ملی نبود شاید تعداد گل‌های اهدایی کعبی به قطری‌ها به عدد ۳ می‌رسید. در صحنه گل سوم مشخص نشد که او پشت سر دو مدافع میانی چکار می‌کرد و برای چه قصد استپ کردن توپ را با سینه داشت. او زمانی که در جناح چپ و به عنوان‌هافبک بازی می‌کرد، کیفیت خودش را نشان داد.

میلاد زنیدپور(۷): یک گل و یک پاس گل باعث شد تا اولین بازی میلاد زنیدپور خاطره انگیز شود. او در زمین حریف هر کاری که خواست انجام داد و هماهنگی‌اش با پژمان نوری و حاج صفی بسیار جالب توجه بود.

آندرانیک تیموریان(۵): با حضور او ضعف نیمه اول‌ ایران در میانه میدان کاملا برطرف شد. تیموریان جنگ‌های اول را در میانه میدان برای تصاحب توپ انجام می‌داد و در جناح راست هم به خلعتبری کمک می‌کرد. اگرچه مثل همیشه بازی او به چشم نیامد اما بازی قابل قبولی ارائه داد با اینکه بازی نکردن او در تیم باشگاهی‌اش کاملا بر نحوه بازی او تاثیر گذاشته و هر چه از زمان بازی می‌گذشت بیشتر در جو بازی قرار می‌گرفت.

میلاد میداوودی(۵): اگرچه بازی بسیار خوبی انجام داد، اما نشان داد که به عنوان تک مهاجم خط حمله نمی‌تواند چندان موفق باشد و اگر در پست اصلی خودش یعنی پشت مهاجمان بازی کند عملکرد بهتری خواهد داشت. حضور او پشت سر محسن خلیلی می‌تواند تشکیل دهنده یک زوج رویایی باشد.

محمد نوری(۵): او که زمانی همه کاره تیم صبا بود مدتها است با این نقش خداحافظی کرده و با بازگشت او صبا مجددا توانست به روزهای خوبش بازگردد. او اگرچه در نیمه اول یک پاس گل داد، اما نتوانست آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند و همه انتظار داشتند تا بتواند جای خالی نویدکیا را پر کند. نوری در تیم ملی نشان داده که هر گاه به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده توانسته عملکرد بهتری داشته باشد.

پژمان نوری(۶): بازهم نشان داد که به تنهایی نمی‌تواند به خوبی عرض زمین را پوشش دهد. اما بعد از حضور آندرانیک تیموریان هم به عنوان یک ‌هافبک دفاعی خوب ایفای نقش کرد و هم در کارهای هجومی حضورش بسیار پررنگ شد و هم در جناح چپ با اضافه شدن به میداودی و زنیدپور به آنها کمک کرد.

محمدرضا خلعتبری(۷.۵):خلعتبری با گریزهای طولی و توپگیری در قلب دفاع قطر روز خوبی داشت. اگر او در گلزنی کم دقت نبود، بدون شک ستاره زمین می‌شد. این بهترین نمایش خلعتبری از زمان مربیگری قطبی بود. البته او باید به اعصابش مسلط باشد.