در حالی که آخرین پوئن دیدار تیم‌های والیبال کاله و پتروشیمی در آمل جنجال‌ آفرین شد، اما سرداور دیدار اعتقاد دارد که تصمیم درستی اتخاذ کرده است. هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران در آمل پرحاشیه به اتمام رسید. در رقابت این شهر که بین تیم‌های کاله و پتروشیمی بندرامام برگزار شد، در گیم پنجم تیم میزبان در حالی که با نتیجه ۱۳ بر ۷ از حریف عقب افتاده بود، نتیجه بازی را در میان تماشاگران پرشورش به ۱۳بر ۱۳ رساند. پس از آن پتروشیمی یک پوئن گرفت تا نتیجه ۱۴ بر ۱۳ شود. اما، این امتیاز نهایی بود که جنجال بزرگی در سالن محل مسابقات ایجاد کرد. در این توپ نهایی، دو داور طولی و عرضی توپ را داخل اعلام کردند؛ اما سرداور نظر مخالف آنها داشته و توپ را خارج اعلام کرد تا پتروشیمی میهمان برنده باشد. این مساله جنجالی را آفرید که به گفته مسوولان می‌رفت که امنیت شهر را به خطر بیندازد. حسین پورکاشیان، سرداور این دیدار گفت: «سطح کیفی این بازی خیلی بالا بود و ما تا پوئن آخر هم هیچ مشکلی نداشتیم. اما پوئن آخر من توپی را که بیش از ۳۰، ۴۰ سانتی‌متر بیرون خط بود، بیرون اعلام کردم. این نظر برخلاف نظر داوران بومی بود، اما تصمیم نهایی آن توپ با من بود. من نمی‌توانستم برای یک امتیاز حق تیمی که از ۱۳۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر آمده بود را بخورم.» او ادامه داد: «ما باید براساس آن چیزی که می‌بینیم، قضاوت کنیم. تاکید می‌کنم که رای ما رای درستی بود و هنوز هم بر نظرم پافشاری می‌کنم.»

پورکاشیان اضافه کرد: «در این امتیاز هر دو داور کناری رای بر داخل بودن توپ دادند؛ اما، من خطر را به جان خریدم و رای به خارج شدن دادم. چون توپ از زمین خارج شده بود.» سرداور دیدار تیم‌های کاله و پتروشیمی در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر والیبال گفت: «ما در آن دیدار پس از دو ساعت که در یک اتاق محبوس بودیم، توانستیم خارج شویم. من اکنون به امنیت داوران تاکید می‌کنم. حتی در حین رقابت نیز چیزهای مختلفی به سمت من پرت می‌شد که این کار درست نبود.»

مربیان چه می‌گویند؟

بعد از اتفاقی که در جریان بازی کاله و پتروشیمی پیش آمد، سرمربی تیم کاله آمل گفت: «اگر سرداور دیدار مدیریت داشت بازی ما به جنجال نمی‌کشید.» بهروز عطایی گفت: «جریان بازی خوب پیش نرفت و در سیر عادی نبود. این روند در جایی ختم شد که با اشتباه و عدم مدیریت سرداور بازی به جنجال کشیده شد تا جایی که می‌رفت برای شهر آمل هم مشکل‌ساز شود.» او ادامه داد: «سرداور در جریان بازی سه سوت به‌زعم خود مشکوک و به نظر ما اشتباه زد که اگر اینها درست می‌شد، پیروز میدان ما بودیم. در گیم دوم توپ به سر دفاع ما نخورد؛ اما به نفع پتروشیمی گرفتند. یک توپ دیگر را داور خط اوت داد ولی سرداور گفت داخل است، اما اوج اشتباه او در پوئن آخر گیم پنجم بود. ما در گیم آخر شش امتیاز عقب افتاده را جبران کردیم. در توپ آخر هم داور جلوی دید من را گرفته بود و من ندیدم. اما داور خط رای به داخل داد. توپ به خط نرسیده بود که خوابید. هر دو داور کنار این تصمیم را گرفتند. سرداور لحظه‌ای مکث کرد. یک نگاه به ناظر بازی و اشاره او کرد و رای به خارج بودن داد. این مساله را همه دیدند. فیلمش هم هست. تیم ما را در شهر خودمان سر بریدند.»

اما مصطفی کارخانه به عنوان سرمربی تیم والیبال پتروشیمی بندرامام نظر دیگری دارد. او گفت: «نزدیک‌ترین فرد به توپ آخر بازی مقابل کاله من بودم و به عنوان یک فرد مسلمان حاضرم دست روی قرآن بگذارم که این توپ حدود ۲۰ سانتی‌متر خارج از زمین فرود آمد. از طرفی من هم فکر نمی‌کنم هیچ داوری فقط به خاطر یک بازی یا یک امتیاز بخواهد شرافت خود را زیر سوال ببرد. داور خط هم که آملی بود به نظر من هیچ عمدی نداشت و تنها تحت تاثیر جو پنج هزار تماشاگر قرار گرفته بود.»