فوربس پردرآمدترین ورزشکاران دنیا را معرفی کرد تایگر در پول می‌غلتد

«تایگر وودز» در سال ‌٢٠٠٩ نیز عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان را از آن خود کرد. مجله فوربس در فهرست پردرآمدترین‌ها که هر ساله منتشر می‌کند، نام این ستاره دنیای گلف را بالاتر از همه ورزشکاران جهان قرار داد. براساس نوشته این مجله این گلف‌باز ‌٣٣ ساله در سال جاری در حدود ‌٦٧ میلیون یورو درآمد داشته است. وودز که در زندگی شخصی‌اش به تازگی فراز و فرودهایی را تجربه کرده، از نظر اقتصادی شرایط بسیار بهتری را داشته است.

او از پایان ماه سپتامبر نخستین ورزشکار میلیاردر تاریخ لقب گرفت. بخش زیادی از درآمدهای او به خاطر قراردادهایی است که از حامیان مالی‌اش به دست می‌آورد. وودز پسر ارل وودز ستوان بازنشسته ارتش آمریکا و مادری با اصلیت تایلندی است. او بعد از اینکه سربازهای ویتنام و دوستان پدرش وونگ دنگ فون به او نام مستعار تایگر دادند به این نام مشهور شد.

وودز در ایالتی از کالیفرنیا در ۳۵ مایلی جنوب شرقی لس آنجلس بزرگ شده است‌. او در ۲ سالگی در برنامه مایک داگلاس مشاهده شد و ۴۸ ضربه برای ۹ سوراخ زد و سپس در سن ۵ سالگی آینده ای درخشان در گلف برای او به نظر می‌آمد‌. او ۶ تورنمنت در سنین ۸‌، ۹‌، ۱۲‌، ۱۳‌، ۱۴ و ۱۵ سالگی کسب کرده است‌. این ورزشکار آمریکایی از سال ‌١٩٩٦ که وارد دنیای حرفه‌ای گلف شد، زندگی متفاوتی را تجربه می‌کند و حالا طبق ادعای فوربس، در سال رو به پایان میلادی ‌٦٠ میلیون یورو درآمد داشته است.

بر اساس گزارش مجله فوربس فیل مایکلسون، دیگر بازیکن گلف هم نشان داد که پول زیادی در این رشته ورزشی وجود دارد. قهرمان دو دوره رقابت‌ها در آمریکا با ‌٣٥ میلیون یورو در مکان سوم فهرست فوربس جای گرفته است. در میان این دو ورزشکار دنیای گلف نام دیوید بکام دیده می‌شود. ستاره جنجالی و انگلیسی لس‌آنجلس گالکسی با درآمد ‌٥/٤٢ میلیونی‌اش در برابر بازیکنی چون کریستیانو رونالدو (‌١٧ میلیون یورو) درآمد داشته است. رونالدو که توانست عنوان مرد سال فوتبال جهان در سال ‌٢٠٠٨ را از آن خود کند، پایین‌تر از فرادی چون لوئیس همیلتون‌(‌٢٥ میلیون یورو) و کیمی ریکونن (‌٢٤ میلیون یورو) از فرمول یک جای دارد. در میان زنان هم ماریا شاراپووا با ‌٥/٢٠ میلیون یورو درآمد در صدر جدول جای دارد. این تنیسور روس با وجود همه ناکامی‌هایش در مسابقات، در بخش درآمد، برتری چشمگیری در مقایسه با رقیبانش دارد و از یوسین بولت، سریع‌ترین مرد روی زمین هم موفق‌تر عمل کرده است، اما این دونده اهل جامائیکا هم با ‌١٠ میلیون یورو درآمد سالانه نباید چندان ناراضی باشد.