ذوب‌آهن در گروه مرگ

تیم ذوب‌آهن اصفهان در دومین فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا با قرعه سختی روبه‌رو شده است. الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و احتمالا الوحده امارات گروه سختی را برای ذوبی‌ها به‌وجود آورده‌اند.

الاتحاد عربستان: نایب قهرمان لیگ قهرمانان فصل قبل و قهرمان دو دوره این مسابقات، در حال حاضر و با توجه به دو بازی کمتر در رده سوم لیگ عربستان قرار دارد. گابریل کالدرون آرژانتینی هدایت این تیم را همچنان بر عهده دارد و تعداد زیادی از ملی پوشان عربستانی عضو الاتحاد هستند. محمد نور ستاره این تیم است که نقش محوری را در الاتحاد دارد و از شم گلزنی خوبی هم برخوردار است.هشام ابوچرونه مراکشی و امین چرمیتی تونسی دیگر بازیکنان سرشناس این تیم هستند.

بنیادکار ازبکستان: قهرمان لیگ تازه پایان یافته ازبکستان فصل قبل در تهران پرسپولیس را حذف کرد. این تیم ثروتمند ازبکی فصل قبل هم خوب نتیجه گرفت و با زدن ۸۴ گل در یک فصل نشان داد که خط حمله خطرناکی دارد. لوئیز فیلیپه اسکولاری، سرمربی این تیم و ریوالدو هم ستاره بنیادکار است.

برنده پلی اف: حضور الوحده در این گروه محتمل به نظر می‌رسد. این تیم فعلا در رده دوم لیگ امارات است و فرناندو بایانو ستاره برزیلی و اسماعیل مطر ملی پوش اماراتی را در اختیار دارد. البته نباید از حضور الکرامه یا چرچیل برادرز هند هم در این گروه تعجب کرد.

سابقه رویارویی: ذوب‌آهن در تنها حضور خود در لیگ قهرمانان سابقه رویارویی با هیچکدام از این تیم‌ها را ندارد.نکته: بنیادکار در بازی‌های قبلی با تیم‌های ایرانی مقابل سپاهان، پرسپولیس و سایپا پیروز شده است و به هیچ تیم ایرانی نباخته است. ریوالدو نیز برای چهارمین بار به ایران خواهد آمد.

پیش‌بینی صعود: الاتحاد و بنیادکار شانس اصلی صعود از این گروه هستند.