استقلال و کابوس جده

تیم‌های استقلال تهران، الجزیره امارات، الاهلی جده و الغرافه قطر در گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. استقلال فصل قبل نیز با الجزیره و تیم‌هایی از قطر و عربستان همگروه بود.

الاهلی جده: تیم چهارم فصل قبل لیگ عربستان است که در این فصل از ۹ بازی فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده و در رده پنجم لیگ عربستان قرار دارد. گوستاوو الوارو سرمربی آرژانتینی این تیم است و در ترکیب این تیم ۲ بازیکن آرژانتینی و یک کلمبیایی حضور دارند. خاویر تولیدو آرژانتینی ستاره این تیم است که در این فصل با زدن ۶ گل دومین گلزن برتر لیگ عربستان است.

الغرافه قطر: قهرمان لیگ قطر در این فصل با ۲۰ امتیاز از ۹ بازی فعلا در رده دوم جای دارد. کایو جونیور برزیلی هدایت این تیم را بر عهده دارد. یونس محمود عراقی به همراه کلمرسون و جونینیو برزیلی و عثمان العساس مراکشی بازیکنان خارجی این تیم هستند. بدون شک کلمرسون بهترین بازیکن این تیم است که فعلا ۷ گل در لیگ قطر برای الغرافه زده است.

الجزیره امارات: عنکبوت‌های ابوظبی با ۲۲ امتیاز صدرنشین لیگ امارات هستند و با روند فعلی قهرمان لیگ امارات خواهند شد. آبل براگا برزیلی هدایت این تیم را بر عهده دارد و ستاره این تیم نیز ریکاردو اولیویرا بازیکن اسبق میلان و والنسیا است که تاکنون در لیگ امارات ۸ گل زده است.

سابقه رویارویی: استقلال برای اولین بار با الاهلی جده و الغرافه قطر در مسابقات آسیایی روبه‌رو می‌شود. این تیم فصل قبل با الجزیره در دو بازی رفت و برگشت به تساوی ۱-۱ و ۲-۲ دست یافت.

نکته: استقلال از بازی در جده خاطره خوشی ندارد. این تیم تاکنون ۵ بازی در جده انجام داده است که در هر پنج بازی شکست خورده است.

پیش‌بینی صعود: استقلال تهران و الجزیره امارات شانس‌های اصلی برای صعود از این گروه هستند.