قلعه‌نویی ـ مرفاوی؛ بازی جنگ و صلح در فولادشهر

در شروع نیم فصل دوم به مانند نیم فصل ابتدایی بازی حساس سپاهان و استقلال تعیین‌کننده خواهد بود. دیداری که از جهات مختلف می‌تواند لقب مهمترین دیدار فصل را از آن خود کند. در شرایطی که سپاهان با پیروزی هفته‌ گذشته‌ خود برابر پرسپولیس به مقام قهرمانی در رقابت‌های نیم فصل دست یافت، از پنج‌شنبه نیم فصل دوم با انجام یک بازی آغاز می‌شود.

پنج‌شنبه،۱۲ آذر، ساعت ۱۴

* استیل آذین - پاس همدان، ورزشگاه تختی تهران

استیل آذین که هفته‌ قبل در دیدار خانگی برابر استقلال اهواز شکست خورد، می‌تواند از بازگشت علی کریمی ستاره‌ خود به ترکیب خوشحال باشد. پاس حریف این هفته استیل آذین که با اصغر مدیرروستا به نتایج خوبی دست یافته، هفته‌ گذشته موفق شد در حضور ۷۰ هزار تماشاگر تبریزی یک امتیاز مهم از تراکتورسازی بگیرد.

جمعه، ۱۳ آذر، ساعت ۱۵

* پرسپولیس - مس کرمان، ورزشگاه آزادی تهران

دو تیم شکست خورده هفته‌ هفدهم در حالی رودرروی هم قرار می‌گیرند که اگر هر یک باز هم ببازند، شرایط بدتری پیش رویشان قرار خواهد گرفت. زلاتکو کرانچار که به حبیب کاشانی قول داده دیگر تیمش در تهران نبازد، در شرایطی رو در روی مس کرمان قرار می‌گیرد که می‌تواند بابت بازگشت هوارملا محمد ستاره‌ عراقی‌اش خوشحال باشد.

* سایپا کرج - ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه انقلاب کرج

محمد مایلی‌کهن با بردی که هفته‌ گذشته کسب کرد، منتقدانش را ساکت کرد؛ اما او می‌داند که بازی با ذوب‌آهن هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. سایپا که فعلا با ۲۰ امتیاز تیم دوازدهم جدول است، در شرایطی رودرروی ذوب آهن قرار می‌گیرد که حریفش دومین شانس قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر است.

شنبه، ۱۴ آذر، ساعت ۱۴

* فولاد مبارکه‌ سپاهان - استقلال تهران، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گل بازی‌های این هفته دیدار سپاهان و استقلال خواهد بود. دیداری که از جنبه‌های مختلف حساسیت فراوانی دارد. صمد مرفاوی سرمربی استقلال در غیاب مدیرعامل باشگاه استقلال چند روز مانده به دیدار برگشت تیمش برابر سپاهان جنگ روانی را کلید زد. او با متهم کردن داوران به جانب داری از سپاهان جدال تیمش را با سپاهان چند روز زودتر آغاز کرد.

سپاهان اگر در این بازی خانگی مثل بازی هفته‌ گذشته برابر پرسپولیس سه امتیاز را کسب کند، تاحدودی می‌تواند نسبت به قهرمانی تیمش در لیگ نهم امیدوار باشد؛ اتفاقی که از امیر قلعه‌نویی «مرد لیگ» خواهد ساخت.