قطبی: انتقادها به تیم ملی کمک نکرده است

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتقادها از تیم ملی نه تنها به‌این تیم کمک نکرده بلکه باعث تضعیف روحیه بازیکنان و مردم شده است. افشین قطبی گفت‌: من به دعوت آقای کفاشیان همکاری با تیم ملی‌ایران را پذیرفتم و‌ایشان همواره با علاقه‌مندی و حساسیت خاصی پیگیر برنامه‌های تیم ملی بوده‌اند وهمه گونه حمایتی را از برنامه‌های کادر فنی داشته‌اند.

قطبی تصریح کرد: باید از‌اینکه فدراسیون چنین مدیر وظیفه شناس، لایق و پرتلاشی را در راس مدیریت خود دارد در جهت پیشرفت و اوجگیری دوباره فوتبال ‌ایران استفاده کرد و آن را غنیمت شمرد. ‌ایشان در حال سازماندهی تاره فوتبال ‌ایران هستند تا پایه فوتبال را برای آینده‌ای روشن تقویت کند.

وی ضمن تکذیب ‌این اظهارنظر که «همکاری ام با تیم ملی ارتباطی به ماندن یا رفتن کفاشیان از فدراسیون فوتبال ندارد»، گفت: من هرگز چنین صحبتی را مطرح نکردم و متاسفانه برخی رسانه‌ها در انعکاس مطالب خود اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و از قول من صحبت‌هایی را منتشر می‌کنند که اظهارنظرهای واقعی من نیست. من از آنها می‌خواهم که اخلاقگرا و امانتدار باشند. سرمربی تیم ملی تاکید کرد: من مسوول کادر فنی تیم ملی هستم و وظیفه دارم در چارچوب فنی تیم اظهارنظر کنم و تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت فدراسیون خارج از اختیارات من است.

وی در خصوص شایعه برکناری‌اش از تیم ملی اظهار داشت: در ۸ ماهی که در تیم ملی هستم، بازیکنان تیم ملی کمتر از ۵۰ روز در اختیار من بوده‌اند و ‌این در حالی است که فوتبال ‌ایران دوره تغییر ستاره‌ها و تغییر نسل را سپری می‌کند و برای سازماندهی تیمی ‌قدرتمند نیاز به زمان داریم تا بازیکنان به قابلیت‌های بین‌المللی برای بازی در تیم ملی دست پیدا کنند. به نظر من با یک شکست نباید همه چیز را به هم ریخت.

سرمربی تیم ملی با تاکید براینکه هدف تیم ملی موفقیت درجام ملت‌های آسیاست و باید همه دست به دست هم بدهیم و در‌ این جهت حرکت کنیم، اظهار داشت: متاسفانه پس از شکست مقابل اردن انتقادات تندی نسبت به تیم ملی مطرح شد که نه تنها هیچ کمکی به تیم ملی نکرد، بلکه موجب تضعیف روحیه مردم و بازیکنان تیم ملی شد در حالی که ‌این شکست تنها یک اتفاق بود که می‌تواند برای هر تیمی ‌پیش بیاید.

قطبی افزود: من همان شبی که مقابل اردن شکست خوردیم مسوولیت آن را پذیرفتم؛ چرا که به تیم و توانایی بازیکنانم ایمان دارم و مطمئنم که ‌این شکست حقیقت فوتبال ‌ایران نبوده و نیست.

وی اظهار داشت: ما در حال ساختن تیمی ‌هستیم که باید درجام ملت‌های آسیا برای قهرمانی قاره بجنگد و ‌این هدف کوچکی است و نباید ‌این‌گونه حوادث ما را از هدف بزرگی که داریم بازدارد.