پس از ۱۳ سال روسای فدراسیون دست خالی ماندند

از سال ۱۹۹۶‌این اولین بار است که‌ایران در هیچ یک از جوایز AFC برنده‌ای ندارد. طی ۱۳ سال گذشته‌ایران هر ساله دست کم در یکی از جوایز AFC (یا فدراسیون یا بازیکن سال یا حداقل فوتسال) نماینده‌ای داشت، اما در همایش سال ۲۰۰۹ AFC که برترین‌های فوتبال هر سال را معرفی می‌کرد نام‌ایران در هیچ یک از بخش‌ها خوانده نشد تا علی کفاشیان و عزیزا... محمدی، رییس و نایب رییس فدراسیون برتر سال ۲۰۰۸ دست خالی از کوآلالامپور بازگردند.شاید اگر مهندس صفایی فراهانی‌ این روزها در فوتبال وجود داشت و از نفوذش در AFC استفاده می‌کرد نه تنها الان اوضاع فوتبال‌ایران در AFC بهتر از ‌این بود، بلکه حداقل در فوتسال ‌ایران به جوایز همیشگی‌اش می‌رسید.

احتمال تعویق دیدار سپاهان و پرسپولیس

علی کاظمی، یکی از مسوولان سازمان لیگ فوتبال گفت: اداره کل تربیت بدنی اصفهان با ارسال پیشنهادی همراه با مصوبه شورای تامین اعلام کرد در صورت امکان دیدار پرسپولیس و سپاهان روز شنبه برگزار نشود. وی ادامه داد: این پیشنهاد را امروز(چهارشنبه) در جلسه‌ای بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد. مسوولان اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان بنا به استقبال زیاد هواداران هر ۲ تیم در روز تعطیل برای تماشای این بازی و کمبود ظرفیت در ورزشگاه فولاد شهر این پیشنهاد را ارسال کرده‌اند.

وین رونی جاودانه می‌شود

مهاجم ملی‌پوش تیم منچستریونایتد در صورت عقد قراردادی جدید به پردرآمد‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل خواهد شد. این باشگاه قصد دارد در ماه فوریه مذاکرات خود را با وین رونی جهت تمدید قرارداد آغاز کند. بر این اساس گفته می‌شود سرآلکس فرگوسن‌، سرمربی تیم که مسوولیت امور مربوط به نقل و انتقالات و قراردادها را نیز دارد، حقوق هفتگی ۱۷۰‌هزار پوندی را برای چنین گلزنی در نظرگرفته که تاکنون در تاریخ حیات تیم سابقه نداشته است. براساس قرارداد فعلی که تا پایان فصل اعتبار دارد، وی هفته‌‌ای ۹۰‌هزار پوند دستمزد می‌گیرد.

پیشنهاد پاناتینایکوس به باشگاه استقلال

باشگاه پاناتینایکوس یونان برای دیدار دوستانه مقابل استقلال اعلام آمادگی کرد. نماینده باشگاه پاناتینایکوس با ارسال نمابری آمادگی خود را برای دیدار دوستانه مقابل تیم استقلال در تهران اعلام کرد. آنها آمادگی برگزاری دیدار دوستانه در تهران را در تاریخ ۲۹‌دسامبر دارند.این خبر از سوی روابط عمومی باشگاه استقلال هم تایید شده است.

قرارداد یک میلیارد دلاری برای فوتبال آسیا

رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، روز سه شنبه قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با یک شرکت تجاری ورزشی امضا کرد. این قرارداد که مبلغ آن بسیار بیشتر از مجموع سود حاصل برای کنفدراسیون آسیا از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ است، به شرکت سنگاپوری (World Sports Group ) حق برگزاری و پخش مسابقات آسیایی را تا سال ۲۰۲۰ می‌دهد.