جواد محتشمیان‌، کارشناس والیبال با وجود تایید پیشرفت والیبال ملی ایران‌، ادعا کرد این پیشرفت مختص تیم ملی است و تیم‎های نوجوانان و جوانان هیچ سهمی از این پیشرفت ندارند. او گفت‌: سکوها و مدال‎های آسیایی و جهانی که طی دو سه سال اخیر توسط تیم‏های نوجوان و جوان به دست آمد کاملا متزلزل است، چون با انرژی کاذب و حضور بازیکنان صغر سنی به دست آمد.

کارشناس والیبال ایران به حضور آرش کمالوند در ترکیب تیم ملی اشاره کرد و گفت: کمالوند یکی از بهترین ملی‎پوشان ایران در رقابت‎های جام بزرگ قهرمانان بود. چطور امکان دارد بازیکنی که در ترکیب تیم جوانان به میدان می‎رود چنین کارآیی بالایی برای تیم ملی داشته باشد؟

محتشمیان ادامه داد: جهشی که در والیبال و تیم ملی ایجاد شده به هیچ طریقی قابل انکار نیست. چرا که نتایج به دست آمده توسط ملی‏پوشان اجازه این کار را نمی‎دهد. والیبال ایران در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته است، چون ابزار لازم برای آن را داریم. نیروی جوانی مهمترین ابزاری است که نبود همان‎ها در گذشته و ۱۵‌سال پیش امکان صعود به جایگاه‎هایی بهتر را از ما گرفت، اما امروز حضور این نیروها و پرورش آن باعث جهش والیبال ایران شده است؛ اما این رشد و ترقی شامل حال تمام جامعه والیبال می‎شود به جز تیم‎های نوجوان و جوان.

او تاکید کرد: در هر صورت اگر حساب نوجوانان و جوانان را جدا کنیم می‏توان گفت که والیبال ایران با یک پیشرفت اساسی و کلی روبه‌رو شده است. درست است که ما در رقابت‏های جام بزرگ قهرمانان بازهم مغلوب ژاپن شدیم، اما واقعیت این است که امروز سطح والیبال ایران و ژاپن یکسان است، همان طور که با مصر تفاوتی ندارد.