تیم ملی فوتبال کشورمان ۱۵۰ روز پس از آخرین دیدار رسمی خود، امروز در چارچوب دیداری از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‎های ۲۰۱۱ آسیا ساعت ۱۸در ورزشگاه آزادی مقابل اردن صف‌آرایی می‌کند. تیم ملی فوتبال کشورمان بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه آخرین دیدار رسمی خود را برگزار کرد. دیداری که مقابل تیم ملی کره‌جنوبی برگزار شد و تیم ملی کشورمان با توقف در سئول از راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ بازماند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به خاطر عشق و علاقه‌ای که به مردم ایران دارم، از هیچ تلاشی برای موفقیت تیم ملی و آوردن نکات مثبت این تیم فروگذار نخواهم کرد.

افشین قطبی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: از ته قلبم می‌خواهم که همه‌ مردم و رسانه‌ها تیم ایران را حمایت کنند. شما با حمایت از فرزندان ایران یار دوازدهم تیم ملی خواهید بود. من هم به خاطر عشق و علاقه‌ای که به مردم دارم، تلاش می‌کنم که تیم ایران پیشرفت کند و تغییرات مثبتی در آن حاصل شود. لذا می‌خواهم که ما را تنها نگذارید و در بازی امروز مقابل اردن به استادیوم بیایید. قطعا حضور تماشاگران زیاد در ورزشگاه به بازیکنان انگیزه‌ بیشتری می‌دهد و قطعا در بازی ما مقابل اردن تاثیرگذار خواهد بود. قطبی گفت: هدف ما ساده است. ما می‌خواهیم تیمی بسازیم که افتخار ایران باشد و مردم از دیدن بازی‌ها و بدست آمدن نتایجش خوشحال شوند و این تیم بتواند در جام ملت‌های آسیا به سبک نوین فوتبال بین‌المللی نزدیک‌تر شده و بهترین آسیا باشد.

وی افزود: ما سعی کردیم در تیم ملی جوانگرایی کنیم. میانگین سنی ‌٣٠ بازیکنی که در اردو حاضر بودند، ‌١/٢٦ سال بوده است که با توجه به اینکه ما می‌خواهیم دو سال دیگر در جام ملت‌های آسیا و چهار سال دیگر در جام جهانی بازی کنیم، سن خوبی است. از ‌١٧ ‌آبان که تمرینات آغاز شد ‌٣٠بازیکن در اردو بودند که از میان آنها ‌٢٨ بازیکن در لیست تیم حاضر هستند و دو بازیکن دیگر یعنی میثاق معمارزاده و امیر محبی به دلایل مختلفی در تیم حاضر نیستند. قطبی در ارزیابی‌اش از تیم اردن گفت: آنها تیم خوبی هستند و اصولا همیشه تیم‌های عربی مشکلاتی را در بازی با تیم ایران برایمان به وجود آورده‌اند که فکر می‌کنم انگیزه‌شان در رویارویی با ایران بسیار زیاد است. ما دو بازی پشت سر هم با اردن خواهیم داشت که با توجه به اینکه این تیم در بازی‌های قبلی امتیازی کسب نکرده است، در نهایت قدرت برابر ما می‌ایستد، البته این بدان معنی نیست که بازیکنان ما بخواهند از این بازی کوه بزرگی در ذهن‌شان تجسم کنند؛ چرا که آنها انگیزه‌ بسیار زیادی دارند و با فوتبال بسته‌ تیم‌های عربی از جمله اردن که می‌خواهد حتی در ورزشگاه آزادی از تیم ایران امتیاز بگیرد، آشنا هستند.