چیزی که همه در انتظارش بودند، در برنامه ۹۰ اتفاق افتاد، زمانی که عادل فردوسی پور امیر قلعه‌نویی را روی خط آورد تا سرمربی سپاهان در مورد حرف‌های تند و دور از ادب مایلی‌کهن صحبت کند.

قلعه‌نویی که البته خودش هم دل خوشی از فردوسی پور ندارد؛ گفت: «اگر این حرف‌ها جالب نیست پس چرا شما آن را پخش می‌کنید. من افتخار می‌کنم که بچه نازی‌آباد، ایستگاه بانک، میدان انصاری، پلاک ۱۲۶ هستم و هیچ وقت اصلیتم را فراموش نمی‌کنم.» بعد از این جملات بود که عادل وسط حرف‌های امیر پرید و گفت: «زنگ چندم؟» قلعه‌نویی در جواب عادل گفت: «خانه ما یک زنگ بیشتر نداشت.» سرمربی سپاهان که لبخندهای کوتاهی در میان حرف‌هایش می‌زد ادامه داد: «من افتخار می‌کنم که پدرم اهل نیشابور و روستای قلعه‌نو است و باید بگویم که سر سفره پدر و مادرم بزرگ شدم. مردم نازی‌آباد هم می‌دانند که ده سال در شهرداری آن منطقه کار کرده‌ام و مجموعه ورزشی یادآوران زمانی افتتاح شد که من مشاور ورزشی شهردار بودم.»

قلعه‌نویی در ادامه حرف‌هایش در خصوص صحبت‌های مایلی‌کهن مبنی بر اینکه او در بهترین نقطه تهران زندگی می‌کند و بهترین ماشین را سوار می‌شود، گفت: «شاید از دید عزیزان تمیز بودن و شیک بودن ایراد دارد ولی من اگر پول داشته باشم هواپیمای شخصی هم می‌خرم. من تمیزی و شیک بودن را دوست دارم و هیچ ایرادی ندارد که در بالای شهر زندگی کنم و بهترین ماشین را داشته باشم. من پول دارم و هرجا که دلم بخواهد زندگی می‌کنم. در نازی‌آباد هم از سال ۶۲ هیات داریم و من ایام محرم به آنجا می‌روم. در ضمن مهم این است که در دل مردم هستم. در ضمن ما نمی‌رویم کسی را ببینیم و بعد به ما تیم بدهند.»

بعد از این جملات بود که فردوسی‌پور با کنایه به قلعه‌نویی گفت: «شما سالی پانصد میلیون پول می‌گیرید و فکر می‌کنم تا چند سال دیگر می‌توانید هواپیمای شخصی بخرید!» امیر هم در جواب فردوسی‌پور گفت: «اگر نقد هم نشد شاید لیزینگی بدهند تا بتوانیم بخریم.»

قلعه‌نویی در مورد اتفاقاتی که بعد از دیدار استقلال و راه‌آهن افتاد و او را در ورزشگاه آزادی تشویق کردند، گفت: «استقلال امسال تیم بسیار خوبی دارد و من از مردم می‌خواهم که این تیم را تشویق کنند. صمد مرفاوی دوست من است و جزو بهترین مهاجمان استقلال در سال‌های گذشته بوده و الان هم یکی از بهترین مربیان ایران است.» سرمربی سپاهان که قرار است تیمش به کیش برود در پاسخ به این سوال فردوسی‌پور که آیا حضور همزمان شما با استقلال در این جزیره باعث نمی‌شود که حاشیه درست شود، گفت: «ما هیچ مشکلی با هم نداریم و اتفاقا اگر بخواهند یک بازی دوستانه هم انجام می‌دهیم.»