ده روز مهلت دارید تمامش کنید

جلسه سه ساعته دادگاه شکایت میلاد میداوودی و اسماعیل شریفات از مجید جلالی، با این نظر قاضی به پایان رسید که متشاکیان نظر شکات را برای انصراف از شکایت جلب کند. از آنجا که این دادگاه یکی از معدود دادگاه‌های قضایی ورزشی ایران محسوب می‌شود مرور جزئیات آن به روایت سایت گل خالی از لطف نیست:

تفهیم اتهام

مجید جلالی متهم است که به بازیکنان استقلال اهواز تهمت زده که از مواد نیروزا استفاده کرده‌اند. او پس از بازی مقابل پاس همدان در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره یکی از مسابقات تیمش صحبت کرد که سه بازیکن حریف در پایان آن از حال رفته‌اند و این به دلیل استفاده آنها از مواد نیروزا بوده است. این مساله به سرعت واکنش مسوولان و بازیکنان استقلال اهواز را در پی داشت و دو نفر از آنها از مجید جلالی شکایت قضایی کرده‌اند.

آغاز جلسه با حرف‌های جلالی

مجید جلالی در شرایطی وارد شعبه شش دادیاری دادسرای عمومی‌ اهواز شد که یک تیم حقوقی وی را همراهی می‌کردند که براتی وکیل وی که به دلیل پیگیری ویژه و موفقیت‌آمیز پرونده جلالی با شهرام شفیع‌زاده در اهواز فرد شناخته شده‌ای است به نوعی نقش وکیل اصلی جلالی را در این پرونده ایفا می‌کرد.

دادگاه با تاکید وی بر این جمله آغاز شد که او درباره شخص خاصی صحبت نکرده و این شکایت موضوعیت ندارد. با طرح این جمله میلاد میداوودی که بریده جراید و فیلم مصاحبه‌های جلالی را ضمیمه پرونده کرده بود، در پاسخ به او گفت: «شما فقط در شش مسابقه مربی فولاد بوده‌اید و تنها در یک بازی سه بازیکن حریف از حال رفته‌اند بنابراین اتهام شما به ما و استقلال اهواز برمی‌گردد. مگر شما در چه بازی دیگری با این مساله مواجه شدید؟»

جلالی در این لحظه به یکی از مسابقات سال گذشته فولاد اشاره کرد که یکی از بازیکنان مس کرمان در پایان بازی غش کرده است. سرمربی فولاد همچنین به این موضوع اشاره کرد که این دو بازیکن از شاگردانش بوده‌اند و یک شاگرد از مربی‌اش شکایت نمی‌کند و همه اینها به تحریک دیگران اتفاق افتاده که میداوودی در پاسخ گفت: «شما در برنامه نود هم مصاحبه من را تکذیب کردید، در حالی که اگر کسی بخواهد مصاحبه مرا تکذیب کند خودم هستم. ضمنا ما شاگرد شما هستیم و از شما یاد گرفته‌ایم که چطور رفتار کنیم. وقتی پارسال برای سلام و علیک در هتل المپیک نزد شما آمدم شما زیر دست من زدید و من از آنجا فهمیدم که اگر با کسی مشکل داشته باشم، باید با او چطور برخورد کنم. به خصوص این موضوع که آبروی ما را در جامعه برده است.»

حرف‌های شریفات

اسماعیل شریفات، دیگر شاکی مجید جلالی و پزشک فولاد با اشاره به بار سنگین این تهمت گفت: «شاید تا دیروز هیچ کس مرا نمی‌شناخت اما بعد از این ماجرا هر جا که می‌رویم می‌گویند بازیکن دوپینگی آمد. شما بدون مدرک کافی به ما تهمت زده‌اید و باید در این زمینه پاسخگو باشید.» در این لحظه براتی وکیل جلالی از لزوم ارجاع شکایت‌های فوتبالی به مرجع فدراسیون فوتبال صحبت کرد که میداوودی در پاسخ به وی گفت: «بحث فوتبالی ما در فدراسیون فوتبال دنبال می‌شود و ما در دادگاه حاضر شده‌ایم تا از حقوق اجتماعی خود دفاع کنیم.»

درخواست قاضی

پس از آنکه مرادی، پزشک فولاد مصاحبه خود را تکذیب کرد، قاضی دادگاه با توجه به کسوت جلالی و خوشنامی‌وی، از بازیکنان خواست که حرمت استاد خود را داشته باشند و قید این شکایت را بزنند که هر دو بازیکن با این مساله مخالفت کردندو گفتند: «این که نمی‌شود، آقای جلالی در یک برنامه تلویزیونی به ما تهمت بزند و ما در یک اتاق دربسته روی هم را ببوسیم.» سپس قاضی با توجه به اینکه ممکن است سرنوشت پرونده کیفری بشود، به جلالی و مرادی گفت پرونده را نگه می‌دارد تا آنها ظرف ده روز رضایت شاکیان را جلب کنند. ظاهرا میداوودی و شریفات هم خیلی قصد پافشاری روی شکایت خود را ندارند و فقط انتظار دارند در برنامه‌ای مثل نود از آنها عذرخواهی و اعاده حیثیت شود.