تا چندی پیش دختران والیبالیست ایران با وجود آنکه در مسابقات برون مرزی با پوشش ویژه و اسلامی‌شان بازی می‌کردند، اما در مسابقات لیگ و به دور از چشم تماشاچیان یا دوربین‌های تلویزیونی اجباری برای استفاده از لباس‌های طراحی شده برای تیم ملی نداشتند. اما با تصمیم جدید فدراسیون والیبال، قرار است در فصل جدید لیگ برتر برای اولین بار دختران با حجاب وارد زمین شوند. قانون جدید آنقدر سفت و سخت است که به گفته نایب رییس فدراسیون والیبال در امور بانوان، تیم‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، اجازه بازی ندارند و بازنده معرفی می‌شوند. قرار بود اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شود، اما بخشنامه مورد نظر زمانی در اختیار شرکت‌‎کنندگان قرار گرف ت که خیلی از آنها لباس بازیکنان خود را تهیه کرده بودند و به همین دلیل اجرای بخشنامه به امسال موکول شد.

هاجر نجاتی‎زاده که از سال‌ها پیش و زمان فعالیت انجمن والیبال بانوان، نفر اول والیبال زنان ایران است، با دفاع از این تصمیم، دلیل اجرای این قانون را عادت کردن والیبالیست‌ها به لباس‌های مورد استفاده تیم ملی می‌داند. او می‌گوید: «ملی‎پوشان والیبال بانوان ایران باید با پوشش کامل برگزار‌کننده دیدارهای بین‎المللی خود باشند، پس چه بهتر که بازیکنان تمام تیم‎های باشگاهی در رقابت‎های داخلی هم با همین پوشش بازی کنند تا به داشتن چنین پوششی به هنگام بازی‎های ملی عادت داشته باشند.»

پوششی که بازیکنان تیم‌های باشگاهی باید از آن استفاده کنند از همان پوشش بازیکنان تیم‌های ملی الگوبرداری شده است که در میادین برون‌مرزی هم استفاده می‎شود. نجاتی‌زاده ادامه می‌دهد: «حالا که رعایت کامل حجاب برای بازیکنان تیم‎های باشگاهی اجباری شده، بهتر است که پوشش آنها مانند تیم‎های ملی باشد که استاندارد است.»

رعایت پوشش اسلامی‌ در تمام دیدارهای باشگاهی طبق بخشنامه‎ای به اطلاع شرکت‎کنندگان در این مسابقات رسیده است و اگر تیمی‌ شرایط را رعایت نکرده باشد، بازی برگزار نمی‎شود تا تمام بازیکنان و مربیان حجاب اسلامی‌ را رعایت کنند. نجاتی‌زاده البته یادآوری می‌کند که در شرایط جدید مانعی برای پوشش خبری مسابقات هم وجود ندارد.

با این وجود، هنوز تماشاگران مرد اجازه ورود به سالن‌ها و تماشای بازی دختران را ندارند. این در شرایطی است که تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان هم دارند. آنها با پوشش کامل بازی می‌کنند، اما بازی‌هایشان را فقط تماشاچیان زن می‌توانند تماشا کنند و البته تعداد محدود نمایندگان رسانه‌ها که آن هم همیشه خبرنگاران و عکاسان زن نسبت به همکاران مردشان اولویت دارند؛ این درحالی است که ملی‌پوشان ایران در بازی‌های برون مرزی با همین پوشش مصوب و مورد تایید سازمان ‌تربیت بدنی و در حضور تماشاچیان خارجی به رقابت می‌پردازند.