فهرست ۲۱ نفره کاندیداهای دریافت توپ طلای فیفا اعلام شد. طبق پیش‌بینی‌ها اسم کریس رونالدو و لیونل مسی به عنوان شانس‌های اصلی عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۹ در این فهرست دیده می‌شود.

اسپانیا با ۶ کاندیدا، رکورددار این فهرست است. کاسیاس، پویول، ژاوی، اینیستا، تورس و داوید ویا ۶ اسپانیایی حاضر در لیست فیفا هستند. از انگلیس هم نام ۴ بازیکن در فهرست فیفا دیده می‌شود. جرارد و تری و لمپارد و رونی نمایندگان انگلیس هستند. برزیل با ۳ و فرانسه هم با ۲ بازیکن، کشورهای دیگری هستند که بیش از یک نماینده در جمع بهترین‌های سال دارند.

اسامی ۲۳ بازیکن انتخاب شده در فهرست اولیه فیفابه این شرح است:

بالاک(آلمان)، بوفون(ایتالیا)، کریس رونالدو(پرتغال)، دروگبا(ساحل عاج)، کاسیاس و پویول و ژاوی و اینیستا و تورس و ویا(اسپانیا)، ساموئل اتوئو(کامرون)، زلاتان ابراهیموویچ(سوئد)، جرارد و تری و لمپارد و رونی(انگلیس)، لوئیس فابیانو و کاکا و دیه‌گو(برزیل)، مایکل اسین(غنا)، تیری آنری و ریبری(فرانسه) و لیونل مسی(آرژانتین) اسامی کاندیداهای بهترین بازیکن زن سال انگرر، گرینز، لودهر، پرینز(آلمان)، بومپاستور(فرانسه)، کریستین، مارتا(برزیل)، اینکا، وامباچ(آمریکا)، کلی اسمیت(انگلیس) و ایوابوچی(ژاپن) بهترین بازیکن سال فوتبال جهان روز ۲۱ دسامبر طی مراسمی در زوریخ انتخاب و معرفی خواهد شد.