تعلل پرسپولیس در پرداخت مانده قرارداد دو بازیکن پانامایی که در دوره مدیریت حجت‌الله خطیب به جمع قرمزها اضافه شدند، فیفا را وادار به تهیه نامه‌ای نسبتا تهدیدآمیز کرد که در آن قید شده در صورتی که پرسپولیس تا روز ۱۳ نوامبر(۲۲‌آبان) اقدام به پرداخت پول نکند، در مورد این باشگاه تصمیم‌گیری خواهد شد. در متن نامه ارسالی به دفتر باشگاه پرسپولیس آمده است « به یاد داشته باشید که اگر این موضوع تا ۱۳ نوامبر ۲۰۰۹ حل نشود، پرونده را به اتاق حل اختلاف خواهیم فرستاد تا تصمیمی رسمی گرفته شود و این کار را پس از آن انجام خواهیم داد که بازیکن بگوید این مساله در بازه زمانی ذکر شده در بالا حل نمی‌شود.»

نکته اول: دو بازیکن پانامایی به نام‌های کارلوس ریورا و خوزه تورس در دوره مربیگری علی پروین به پرسپولیس پیوستند و بعد از مدتی به کشور خود بازگشتند. این دو طبق قرارداد نزدیک به ۶۶هزار دلار از پرسپولیس طلبکارند.

نکته دوم:در متن نامه فیفا هیچ اشاره‌ای به نوع تنبیه احتمالی نشده است، اما ممکن است تنبیهاتی از قبیل لغو اجازه فعالیت در بازار نقل و انتقالات فوتبال، سقوط به دسته پایین‌تر و کسر امتیاز برای پرسپولیس در نظر گرفته شود.

نکته سوم:هنوز باشگاه اسپورتینگ ۸۹ که این دو بازیکن از آنجا به صورت قرضی به پرسپولیس پیوستند، وارد شکایت از پرسپولیس نشده اما آنها بعد از پایان ماجرای بازیکنان به دنبال ۱۰۰‌هزار دلاری خواهند بود که اتفاقا در این روزهای بد اقتصادی واقعا به کارشان می‌آید و این تازه آغازی بر یک دردسر تازه است.