تیم ملی ووشوی ایران در دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب ۵ مدال طلا، ۶ نقره و یک برنز برای اولین بار به مقام نایب قهرمانی جهان در مجموع تالو و سانشو دست پیدا کرد. دهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان یکشنبه گذشته با حضور ۹۶۸ ووشوکار از ۷۳ کشور جهان در تورنتو کانادا آغاز شد. پنج‌شنبه شب و در پایان این مسابقات چین با کسب ۱۴ مدال طلا و یک برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. همچنین تیم هنگ‎کنگ با سه مدال طلا، ۵ نقره و ۴ برنز پس از تیم ایران سوم شد و روسیه با سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز در رده چهارم قرار گرفت. در این رده بندی تیم‌های ماکائو، ژاپن، کره‎جنوبی، کانادا و اسپانیا هم عنوان‎های بعدی را به خود اختصاص دادند.

این برای نخستین‎بار است که ملی‌پوشان ووشوی ایران به عنوان دومی جهان دست پیدا می‎کنند. هفتمی جهان که در مسابقات سال ۲۰۰۷ چین به دست آمده بود، بهترین نتیجه تیم‎های ووشوی ایران در ادوار گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان بوده است. در آن رقابت‌ها تیم ملی ووشوی ایران با کسب یک مدال طلا، ۵ نقره و سه برنز در سانشو چهارم و در مجموع تالو و سانشو در جایگاه هفتم قرار گرفته بود.

تیم ملی ووشوی ایران که این دوره از مسابقات را خوب شروع کرده بود، در روز پایانی هم دست خالی نماند. در سانشو مردان، ایران در چهار وزن فینالیست داشت و موفق به کسب دو مدال طلا و دو نقره شد. حسین اجاقی و علی دهقان نفراتی بودند که طلای جهان را از آن خود کردند و محسن محمد سیفی و حمیدرضا قلی پور هم روی سکوی دوم ایستادند. قلی پور در دوره قبلی مسابقات قهرمان شده بود. اما در سانشوی بانوان هم نمایندگان ایران روی سکو رفتند. الهه منصوریان و راضیه طهماسبی در فینال باختند و نقره گرفتند، اما خدیجه آزادپور در دیدار نهایی هم از سد حریفش گذشت تا عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. ملیحه فضلی دیگر طلایی تیم سانشوی بانوان ایران در آخرین روز مسابقات جهانی بود. این اولین بار است که تیم ملی ووشوی بانوان ایران در رقابت‌های جهانی صاحب مدال طلا می شود.

در بخش تالو و در اجرای فرم سه نفره دوئلین مردان تیم سه نفره کشورمان متشکل از محسن احمدی، ابراهیم فتحی و احسان پیغمبری که برای اولین بار در رقابت های جهانی شرکت کرده بودند، موفق به کسب پنجمین مدال طلای ایران شدند، تیم های اوکراین و هنگ کنگ بعد از ایران قرار گرفتند. اما تیم دوئلین بانوان در رده هفتم ایستاد.

پیش از این تیم ملی ووشوی ایران توسط فرشاد عربی به دو مدال نقره و سجاد عباسی به یک مدال برنز دست پیدا کرده بود.