فاجعه در آغاز، خوشی در پایان

پرسپولیس که در نیمه اول به شدت تحت تاثیر تراکتورسازی بود در نیمه دوم با فرصت‌طلبی از بخت‌های خود استفاده کرد و یک پیروزی شیرین خانگی را به دست آورد.

گل: مجتبی زارعی (۶۶) و هوارملامحمد (۸۶) برای پرسپولیس و خیرخواه (۹۰) برای تراکتورسازی زمان‌بازی: دوشنبه ۴/۸/۸۸

ورزشگاه آزادی تماشاگر ۴۵ هزار نفر داور: هدایت‌الله ممبینی

اخطار: وسلی، مجتبی زارعی، هوار ملامحمد (پرسپولیس) مصطفی اکرامی‌(پرسپولیس)

پرسپولیس: میثاق معمارزاده، سپهر حیدری، نبی‌الله باقری‌ها، مجتبی شیری (۶۸ عادل کلاه‌کج)، علیرضا محمد، عادل کلاه‌کج، تیاگو، هوارملامحمد، میثم بائو (۴۶ حسین بادامکی)، وسلی برازیلیا (۵۳هادی نوروزی)، مجتبی زارعی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

تراکتورسازی: حسین رودباریان، محمد نصرتی، علی میرشفیعیان، مجتبی ترشیز، مهدی کیانی، لئوناردو پیمنتا، مهرداد پولادی، امیر محبی (۸۹ ابراهیم‌زاده)، محمد ابراهیمی‌(۶۷ خیرخواه)، دنی اولروم (۶۸ جاسم کرار)

سرمربی: فراز کمالوند

نگاه کلی: فراز کمالوند بارها و بارها با دستانی که به پشت خود قفل کرده بود و با لبخندی تلخ به سمت نیمکت تراکتور برمی‌گشت تا تاسف خود را بابت از دست رفتن فرصت‌های طلایی در محوطه شش قدم پرسپولیس به همه نشان دهد. اما او که در نیمه اول با نمایش زیبای تیمش همه را متعجب کرده بود در نیمه دوم مغلوب بازی خوانی زلاتکو کرانچار شد که با دو تعویض شرایط بازی را از این رو به آن رو کرد. پرسپولیس بعد از یک نیمه ناراحت‌کننده در نیمه دوم بازی را کنترل کرد و سزاوارانه فاتح سه امتیاز این مسابقه شد. آنها با بازی خوب شیری، هوار و نوروزی نبض بازی را در دست داشتند و توانستند تیم خود را به دومین پیروزی متوالی برسانند. پرسپولیس با این برد ۲۳ امتیازی شد و به پله سوم جدول رسید.

شرح گل:

۱-۰ (پرسپولیس): ضربه کاشته ارسالی از جناح راست با ضربه سر نصرتی از جناح چپ تراکتور به سمت راست محوطه جریمه رفت و مجتبی زارعی با یک شوت محکم توپ را از میان پاهای حسن رودباریان به گل رساند. زارعی بعد از این گل آنقدر خوشحال شد که از حال رفت.

۲-۰ (پرسپولیس): پاس عمقی مهدی شیری به پشت دفاع تراکتورسازی ملامحمد را صاحب توپ کرد و او با شوتی سرضرب و زیبا گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

۲-۱ (تراکتور): فرهاد خیرخواه مهاجم سابق پرسپولیس که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود در گوشه محوطه شش قدم صاحب توپ شد و با یک چرخش قفل دروازه پرسپولیس را شکست. او بعد از این گل حاضر به شادی نشد.

اتفاق ویژه: حضور ۱۵ هزار طرفدار تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی که با تشویق‌های هماهنگ در تمام نود دقیقه ورزشگاه را تحت تاثیر خود قرار دادند یک اتفاق ویژه برای تمام بازی‌های لیگ برتر است نه فقط این بازی.

بهترین بازیکن: میثاق معمارزاده. دروازه‌بان پرسپولیس با چند دفع توپ مناسب در نیمه اول مانع از گل خوردن تیمش شد تا قرمزها در نیمه دوم جبران مافات کنند. با این حال شاید این زلاتکو کرانچار بود که باید نام او را به عنوان بهترین در مسابقه ثبت کرد؛ چرا که تغییرات تاکتیکی او در نیمه دوم و تعویض‌های کاملا موثرش روند بازی را به سود پرسپولیس تغییر داد.