شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) حکم محرومیت مربوط به ورزشکاران متهم به استفاده از مواد نیروزا در رشته‎های دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و پاورلیفتینگ جانبازان و معلولان را اعلام کرد. محمد پراش دوچرخه‎سوار دوپینگی است که بر اساس تصمیم صبح دیروز شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) ۱۵ ماه از حضور در میادین محروم خواهد بود. پراش که از رکوردداران دوچرخه‌سواری ایران است، باید با تصمیم این کمیته محرومیت خود را پشت سر بگذارد.

همچنین احسان طهماسبی و وحید عبدی نیز ورزشکارانی هستند که از رشته‏های دوومیدانی و پاورلیفتینگ جانبازان و معلولان متهم به استفاده از مواد نیروزا شده بودند. این دو ورزشکار هر یک به مدت ۲ سال از حضور در میادین محروم خواهند بود. احسان طهماسبی که برای تیم نفت تهران در مسابقات لیگ دوومیدانی دویده بود و بعد از اثبات دوپینگی بودنش، امتیازات کسب شده توسط او از تیم نفت کم شد.

رامین احمدی طهماسبی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اعلام این خبر گفت: محرومیت محمد پراش از ۳۱ تیرماه اعمال می‌شود، اما مدت زمان محرومیت احسان طهماسبی و وحید عبدی به ترتیب از ۱۶ و ۲۱ مردادماه لحاظ می‎شود. او ادامه داد: این ورزشکاران تا پایان زمان محرومیت خود حق شرکت در هیچ رقابت داخلی یا خارجی را نخواهند داشت.