«در این دوره زمانه از بس آدم‌های فوتبالی زیاد شده‌اند که به خودم اجازه نمی‌دهم دم از فوتبالی بودن بزنم.» در روزهایی که شایعه مذاکره حبیب کاشانی با محمد خاکپور برای انتخاب او به عنوان جانشین کرانچار در برخی رسانه‌ها منتشر شده، شنیدن حرف‌های مدافع اسبق تیم ملی ایران جالب است. خاکپور که ظاهرا دل پری از اوضاع حاکم بر فوتبال ایران دارد، اینطور ادامه داد:

می‌گویند کاشانی برای سرمربیگری پرسپولیس با شما مذاکره کرده است.

- شما که باتجربه هستید چرا این شایعات را باور می‌کنید.

یعنی همه چیز را از بیخ و بن تکذیب می‌کنید؟

- من اصلا نمی‌دانم داستان چه هست که همکاران شما تماس می‌گیرند و می‌گویند با پرسپولیس مذاکره کرده‌ای! نمی‌دانم چی شده که چنین شایعه‌ای در این سطح منتشر شده است.

به هر حال شما در مقطعی جزو گزینه‌های کاشانی برای سرمربیگری پرسپولیس بودید. خبرنگاران هم به همین دلیل گمانه‌زنی می‌کنند؟

- آن جریان مربوط به یکی دو سال پیش بوده. فعلا که کسی با من صحبت نکرده. اصلا ما که فوتبالی نیستیم! الان اهالی فوتبال در تیم‌ها مربیگری می‌کنند نه امثال من!

با کنایه صحبت می‌کنید؟

- شاید هم حقیقت را می‌گویم. با این وضعیتی که در فوتبال حاکم است لابد ما که سال‌ها در تیم ملی بودیم فوتبالی نیستیم؟! به همین دلیل به خودمان هم اجازه نمی‌دهم درباره مسائل مختلف اظهارنظر کنیم!

حتی نمی‌گویید سطح بازی‌های لیگ امسال را چطور می‌بینید؟

- از فوتبالی‌ها بپرسید. من به عنوان یک غیرفوتبالی به خودم اجازه نمی‌دهم در این باره اظهارنظر کنم!

معلوم است که دل پری دارید.

- اتفاقا خیلی هم راحتم! در این دوره زمانه از بس آدم‌های فوتبالی زیاد شده اند که به خودم اجازه نمی‌دهم دم از فوتبالی بودن بزنم. حتی بازی‌های لیگ را هم زیاد پیگیری نمی‌کنم. حقیقت‌اش این است که با مشاهده یکسری اتفاقات و حقیقت‌ها از فوتبال ایران و ورزش زده شدم و علاقه‌ای هم برای مربیگری مسائل آن ندارم.

واقعا طی این مدت پیشنهادی نداشته‌اید؟

- فقط آقای منوچهر صالحی برای هدایت تیم تربیت یزد با بنده مذاکره کردند که نپذیرفتم. من به خاطر پدر و مادرم به ایران برگشتم و اگر قرار بود به یزد بروم در آمریکا می‌ماندم. پیشنهاد دیگری هم نبوده.