اولین برد داربی‌: استقلال ۳ پرسپولیس یک (مرداد ۱۳۴۸)

پر گل‌ترین بازی: پرسپولیس ۶ استقلال صفر (شهریور ۱۳۵۲)

بهترین برد پرسپولیس: پرسپولیس ۶ استقلال صفر (شهریور ۱۳۵۲)

بهترین برد استقلال: استقلال ۳ پرسپولیس صفر (اردیبهشت ۱۳۵۶) بهترین گلزن داربی‌: صفر ایرانپاک از پرسپولیس با ۷ گل

بهترین گلزن پرسپولیس: صفر ایرانپاک با ۷ گل

بهترین گلزن استقلال: علی جباری با ۵ گل

اولین گلزن استقلال: احمد منشی زاده

اولین گلزن پرسپولیس: کاظم گنجاپور

سریع‌ترین گل داربی‌: علی سامره (استقلال) در دقیقه یک

دیرترین گل داربی‌: صفر ایرانپاک، حسین کلانی، همایون بهزادی (پرسپولیس)، پیروز قربانی (استقلال) بعد از دقیقه ۹۰

همایون بهزادی تنها بازیکن تاریخ داربی‌ تهران است که در یک دیدار موفق به هت تریک و زدن سه گل در یک مسابقه شده است. این امر در سال ۱۳۵۲ و در بازی‌ که با شش گل به سود پرسپولیس خاتمه یافت صورت گرفت.

عیسی ترائوره، بازیکن آفریقایی پرسپولیس، تنها بازیکن خارجی است که تاکنون موفق به گلزنی در داربی‌ تهران شده است. این بازیکن در سال ۱۳۸۲ و در پنجاه و پنجمین داربی‌ پایتخت برای تیم خود گل زد.

شاهرخ بیانی، غلامرضا فتح آبادی و مهدی هاشمی نسب بازیکنانی هستند که برای هر دو باشگاه گل زده‌اند. شاهرخ بیانی ۲ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال، غلامرضا فتح‌آبادی یک گل برای هرکدام از دو باشگاه و مهدی هاشمی نسب ۴ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال به ثمر رسانده‌اند.

میثم بائو هافبک تیم پرسپولیس در صورت حضور در بازی جمعه بیست و یکمین بازیکنی خواهد بود که با پیراهن هر دو تیم در داربی بازی می‌کند. تاکنون ۲۰ بازیکن تجربه حضور در داربی با هر دو تیم را داشته‌اند: داریوش مصطفوی، منصور رشیدی، اکبر افتخاری، جواد‌الله وردی، پرویز قلیچ خانی، غلامرضا فتح‌آبادی شاهرخ بیانی، سعید عزیزیان، محمود کلهر، امیر موسوی‌نیا، بهزاد داداش‌زاده، احمدرضا عابدزاده، مجید نامجو مطلق، مهدی هاشمی نسب، علی انصاریان، محمدرضا مهدوی، علی علیزاده، داود سیدعباسی، نیکبخت واحدی، فراز فاطمی.