حضور مهدی هاشمی‌نسب، بازیکن سابق پرسپولیس در ترکیب استقلال و حرکات عجیبش بعد از گلی که به تیم سابقش زد، هم در ملتهب شدن جو بازی بی تاثیر نبود. او که تا فصل قبل از آن بازی، به مهره کارگشای علی پروین در داربی‌‌ها تبدیل شده بود، بعدا برای پرسپولیسی‌ها شاخ شد. آنقدر که وقتی رودرروی قرمزها قرار گرفت، پرسپولیسی‌ها هزاری‌های سبز را جلوی چشمش گرفتند تا یاغیگری‌اش را به او یادآور شوند؛ اما گل زدنش به پرسپولیس در آن بازی جنجالی و غش کردنش، پایان نمایش هاشمی نسب بود.

بعد از درگیری اول، داور کره‌ای مسابقه، برومند را اخراج کرد؛ اما دعوا همین جا تمام نشد. چند دقیقه بعد و پس از پایان بازی حمید استیلی و محمد نوازی درگیری را به اوج رساند؛ اما خیلی‌ها می‌گفتند اینکه با مشت و لگد بیفتی به جان هم، آن هم در یک مسابقه حیثیتی، یاغیگری حساب نمی‌شد؛ مخصوصا وقتی مثلا یکی مثل مهدی تارتار بیاید کمک و آش شور شود.

بعد از مسابقه بازیکنان دو تیم حریف را به فحاشی محکوم کردند. «فدراسیون فوتبال» پرویز برومند، حمید استیلی، محمد نوازی را با محرومیت‌هایی بلند‌مدت جریمه کرد.

یاغی از نوع آبی

شاید علیرضا نیکبخت موفق شده باشد از خودش چهره‌ای جنجالی و حاشیه‌ساز بسازد، اما در واقع این سیاوش اکبرپور بود که می‌تواند عنوان یاغی آبی‌ها در داربی‌‌های سال گذشته را از آن خودش کند.

نیکبخت زمانی که پیراهن استقلال را می‌پوشید مدتی با علی انصاریان و چند وقتی هم با شیث رضایی سرجنگ داشت؛ اما هیچ وقت کارشان به درگیری نکشید. در عوض سیاوش اکبرپور ابایی از درگیرشدن با قرمزها نداشت.

یک روز قبل از داربی‌ زمستانی سال ۸۴، محمدرضا مامانی و سیاوش اکبرپور در لابی هتل المپیک کنار هم نشستند تا خوش و بشی کنند و گل بگویند و گل بشنوند؛ اما کار به دعوا و زد و خورد کشید. این درگیری البته فردای آن روز به داخل زمین کشید و لگدهای این دو کار را به جاهای باریک‌تر کشاند. یک سال بعد سیاوش اکبرپور باز هم یک طرف ماجرا بود. این بار رودرروی او الونگ مدافع کامرونی قرمز‌ها قرار گرفت که جواب تحرکات سیاوش را با لگدی که روی پایش کوبید، داد. البته ضربه الونگ از چشم داور دور ماند، اما او بعدا در روزنامه‌ها ادعا کرد سیاوش به او گفته بود: «کاکا سیاه»! این حرکت که در فوتبال ایران سابقه نداشت تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود و اکبرپور را درست و حسابی به دردسر انداخت.

شهر در آرامش

بعد از اتفاق داربی‌ ۸۵، بازی‌های این دو تیم در آرامش برگزار شده است. معمولا هر دو تیم یک امتیاز می‌گیرند و همه چیز به خوبی و خوشی به پایان می‌رسد.