استیلی: استیل‌آذین را قهرمان آسیا می‌کنم

ناصر قراگوزلو

کسب نتایج نه چندان قابل‌قبول در بازی‌های اخیر استیل‌آذین موجب شد تا حمید استیلی یکشنبه به جلسه هیات‌مدیره باشگاه احضار شود. برخلاف برخی گمانه‌ها حمید استیلی در استیل‌آذین ماندنی شد و هیات‌مدیره با پذیرفتن ادله فنی وی راضی شد تا سرمربی جوان تیم‌شان کماکان به کار خود ادامه دهد. هر چند استیلی به خوبی می‌داند که هدایتی به خاطر هزینه بالایی که برای تیمش کرده مطمئنا در صورت تکرار نتایج ضعیف او را برکنار خواهد کرد.

مدیرعامل استیل‌آذین چندی قبل مصاحبه تندی علیه شما انجام داده و گفته بود حرف‌های شما مبنی بر کمبود بازیکن را قبول ندارد و حتی به شما در مربیگری نمره بسیار پایینی داده بود.

ایشان در جلسه هیات‌مدیره تاکید کرد آن حرف‌ها را مطرح نکرده و آن مصاحبه به صورت کاملا خیالی به چاپ رسیده است.

اما ایشان در مصاحبه‌اش به مطالبی اشاره کرده و کدهایی داده بود که نمی‌تواند خیالی باشد.

به هر حال مدیرعامل ما صراحتا در حضور همه اعضای هیات‌مدیره، من، مدیر فنی و سرپرست تیم که در جلسه حضور داشتند کاملا آن مصاحبه را تکذیب کرد، بنابراین ما نیز اصراری برای پافشاری بر موضوعی که تکذیب شد، نداشتیم.

شما در واقع به جلسه هیات‌مدیره احضار شده بودید؟‌

نه، به این جلسه احضار نشده بودیم. حشمت مهاجرانی همیشه در روزهای یکشنبه به عنوان نماینده کادر فنی در جلسه هیات‌مدیره حاضر می‌شود. این بار نیز ما بنا به خواست سرپرست تیم به جلسه هیات‌مدیره رفتیم تا برخی مسائل را بررسی کنیم.

دلایل شما برای شکست‌ها و نتایج دور از انتظار مورد قبول هیات‌مدیره قرار گرفت؟‌

من در این جلسه از کمبودها،‌ مشکلات و برخی بدشانسی‌ها صحبت کردم که نهایتا این موارد مورد پذیرش هیات‌مدیره قرار گرفت و آنها تاکید کردند که با قدرت به کار خودم ادامه دهم.

خطر برکناری در دیدار برابر فولاد را که با حضور جلالی احتمالا شوک لازم هم به آن وارد شده، احساس نمی‌کنید؟

من نگران برکناری‌ام نیستم، چون تمام کارهای فوتبالی که باید در تیمم انجام بدهم را انجام دادم. من برای استیل‌آذین اهداف ۳ساله بلندمدتی را ترسیم کردم که قطعا اگر این زمان به من داده شود، کارهای بزرگی با این تیم انجام خواهم داد. به مالک استیل‌آذین گفته‌ام اگر این فرصت ۳ ساله در اختیارم قرار داده شود، در سال سوم استیل‌آذین را قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهم کرد.

واقعا باید این موضوع را بپذیریم؟

بله، این حرف یک بلوف نیست. من درصدد انجام کارهای علمی در تیمم هستم و اگر مسوولان استیل‌آذین طاقت بیاورند و از من حمایت کنند، قطعا با استیل‌آذین نتایج بسیار خوبی کسب خواهیم کرد.

در رابطه با پرسپولیس و بحران اخیرش چه نظری دارید. واقعا مشکل این تیم را کرانچار می‌دانید؟

به نظر من ۸ هفته زمان مناسبی برای ارزیابی یک مربی خصوصا مربی نظیر کرانچار نیست. من اعتقاد دارم پرسپولیس بازیکنان خوبی را در اختیار گرفته و بازیکنان و کادر فنی با همدلی و رفاقت بیشتر می‌توانند مشکلات اخیر را پشت‌سر بگذارند.