3 هزار پروژه نیمه تمام در ورزش

رییس سازمان تربیت‌بدنی از ناتمام ماندن حدود ۳ هزار پروژه ورزشی و نیاز حدود ۱۵۰۰ میلیاردی برای تکمیل آنها خبر داد. علی سعیدلو که در جمع اعضای فراکسیون ورزش مجلس صحبت می‌کرد، با تاکیدبر اینکه سازمان و مجلس درباره توسعه ورزش اتفاق نظر کامل دارند، گفت: خوشحالیم که کلیه دستگاه‌های اجرایی که پیش از این مجاز بودند یک درصد از اعتبارات جاری خود را در ورزش هزینه کنند، امروز مکلف به این کار شده‌اند. این مبلغ که چیزی در حدود دو هزار میلیارد تومان خواهد بود، هنگام تخصیص بودجه از حساب دستگاه‌های اجرایی کم شده و به خزانه واریز خواهد شد. امیدواریم با نگاه مثبتی که مجلس شورای اسلامی به ورزش دارد، این لایحه به تصویب برسد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی ریشه بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای را در سال‌های اخیر کمبود اعتبار دانست و ادامه داد: همین باعث شده که مساله دوشغله‌ها به وجود آید؛ چرا که هدف از حضور این قبیل افراد، جذب اعتبار از بخش‌های مختلف بود که در این رابطه سالانه مبلغی در حدود ۲۰‌میلیارد تومان به بدنه ورزش تزریق می‌شد.

وی با اشاره به انتصاب‌های اخیر در سازمان، این انتصاب‌ها را بیانگر ظرفیت جامعه ورزش دانست و اظهار امیدواری کرد این اقدام بتواند

سرمنشا تحولات ارزشمندی در ورزش باشد.

در ادامه این دیدار، رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از آمادگی برای رفع خلاءهای قانونی توسعه ورزش خبر داد. امیدوار رضایی گفت: یکی از راه‌هایی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند به ورزش کمک کند، پر کردن خلاءهای قانونی است. با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ورزش کمبود اعتبارات است، این آمادگی را داریم که برای برطرف کردن این مانع با سازمان تربیت‌بدنی همکاری کنیم.

او با اشاره به ایجاد کمیسیون فرهنگ ورزش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، از این شورا به عنوان یک حوزه دیگر تصویب قانون جهت برطرف کردن موانع قانونی توسعه ورزش یاد کرد.

همین طور سیدجلال یحیی‌زاده، رییس کمیته تربیت‌بدنی مجلس با اعلام اینکه مجلس یک فرصت برای ورزش تلقی می‌شود، از سازمان تربیت‌بدنی درخواست کرد با بهره‌گیری از این فرصت در راستای شتاب بخشیدن به توسعه ورزش گام بردارد. او معتقد است ورزش ایران این ظرفیت را دارد که در بیشتر رشته‌ها در سطح بین‌الملل بدرخشد. سیدجلال یحیی‌زاده خواستار نگاه ویژه سازمان تربیت‌بدنی به توسعه ورزش بانوان و جانبازان و معلولان شد.

در ادامه این دیدار، حسین گروسی، عضو فراکسیون ورزش مجلس از سازمان تربیت‌بدنی خواست از بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت‌ها در سراسر کشور حمایت کند. او گفت: به نظر می‌رسد برای اینکه ورزش قهرمانی آسیب نبیند، ضروری است سازمان تربیت‌بدنی در واگذاری اماکن ورزشی اولویت را به هیات‌ها بدهد. او ادامه داد: برای این کار می‌توان با در نظر گرفتن تسهیلاتی در زمینه‌های گوناگون، بخش خصوصی را وارد عرصه ساخت و ساز کرده و جهش بزرگی را ایجاد کرد.