پرسپولیس نباخت

فرار از شکست در ثانیه آخر

گل‌ها: مجید نورمحمدی (۴۵+۱)و زنیدپور(۷۷) برای راه‌آهن و باقری (۵۱)و وسلی (۹۰+۵) برای پرسپولیس

داور: احمد صالحی

اخطار: مسعود همامی

تماشاچی: ۴۵ هزار نفر پرسپولیس: میثاق معمارزاده - جلال اکبری، سپهر حیدری، نبی‌ا... باقری‌ها، علیرضامحمد- مهدی شیری، عادل کلاه کج - مجتبی زارعی(۷۸ بائو)، کریم باقری، اشپیتیم ارفی و هادی نوروزی. (وسلی ۶۲)

راه‌آهن: مسعودهمامی - مجید نورمحمدی، علیرضانورمحمدی، ابراهیم کریمی، مجید باجلان،حسین پاشایی، عیسی ترائوره(فرید عابدی۶۵)، حسین کوشکی(کمال کامیابی ۶۲)، میلاد زنیدپور، محسن زاهدی (ایمان حیدری ۸۱)، ابوذررحیمی.

شاید عجیب‌ترین اتفاق در آغاز بازی شکل گرفته بود، زمانی که تغییرات پرتعداد در ترکیب پرسپولیس نشان از تاثیر اولتیماتوم مدیریتی به کرانچار داشت. او به نسبت بازی قبل، آرفی، اکبری و شیری را به زمین فرستاده بود و بادامکی و بائو، دو سوگلی خود را از ۱۱ نفر اصلی کنار گذاشته بود. این تغییرات اما تنها دقایقی موثر به نظر رسید و راه‌آهن با گذشت نزدیک به ۱۵ دقیقه با فضا خو گرفت و با اولین حمله توسط زنیدپور خودی نشان داد. پرسپولیس که با امید بازی را آغاز کرده بود، مثل بازی شاهین فاقد برندگی و قدرت تاثیرگذاری بر جریان بازی نشان می داد که این مساله در درجه اول به مشکل این تیم در پست شش بازمی‌گردد که کلاه کج با وجود تلاش فراوان مهره مناسبی برای آن به نظر نمی‌رسد.

در این بازی شیری و کریم به تناوب به عقب می‌آمدند و به کلاه کج کمک می کردند؛ اما راه آهن با بازی خوب پاشایی در دقایق بسیاری میدان را در دست داشت. آنها که در نهایت قبل از پایان نیمه اول به گل رسیدند، با وجود گل تساوی پرسپولیس به سرعت به بازی برگشتند و توسط زنیدپور به گل رسیدند. اما پرسپولیس که به شدت تحت تاثیر زیرفشار شعارهای هواداران قرار داشت در بعد از هدر دادن چند فرصت در نهایت با ضربه سر وسلی به گل رسید. اگر خوشبینانه به این گل نگاه کنیم، این لحظه را می توان بزنگاه بازگشت پرسپولیس به لیگ به حساب آورد. ؟آنها درست برعکس بازی پیش که گل دیرهنگام شاهین خشک شان کرد،با خوشحالی گریز از شکست این بازی دشوار را تمام کردند. بزرگترین نکته این تساوی هیجانی، خاموش کردن صداهای مخالف به دلیل خوشحالی زایدالوصف ثانیه‌های آخر بود!

شرح گل‌ها:

۱-۰(راه آهن ): مجید باجلان در دقایق تلف شده نیمه اول با یک دریبل ساده جلال اکبری را از پیش رو برداشت و با پاسی عرضی نورمحمدی را صاحب توپ کرد که بغل پای و بدون مزاحمت به تور رسید.

۱-۱(پرسپولیس): مسعود همامی، مهدی شیری را در محوطه جریمه سرنگون کرد و ضربه پنالتی را کریم باقری به تور دوخت .

۲-۱(راه آهن):فرید عابدی در یک ضدحمله سریع در محوطه جریمه توسط معمارزاده با خطا متوقف شد و زنیدپور پنالتی را به طاق دروازه پرسپولیس زد.

۲-۲(پرسپولیس): در حالی که چهارو نیم دقیقه از وقت تلف شده می‌گذشت، خطای نورمحمدی روی پروین، این تیم را صاحب یک ضربه کاشته کرد که کاشته پروین با پاس مهدی شیری به وسلی رسید و او بازی را به تساوی کشاند.

بهترین بازیکن: به جزابراهیم کریمی مدافع راه آهن که موثرترین بازیکن این تیم در حرکات دفاعی بود، میلادزنیدپور هم در تمام مسابقه نمایش خوبی داشت. مهدی شیری هم با دوپاس گل اولین بازی ۹۰ دقیقه‌ای را خوب تمام کرد.

اتفاق ویژه: در حالی‌که منچستریونایتد در یک نمایش هیجانی در آخرین ثانیه داربی منچستر را در ثانیه آخر از سیتی برد، تعویض اتفاقی پروین به جای باقری، قرمزها را در اوج ناامیدی به بازی برگرداند و پیروزی را در لحظه آخر از راه آهن گرفت.

همه مساوی برگشتند

همه مسابقات بعد از ظهر جمعه با نتیجه تساوی به پایان رسید. به هرحال عید بود و کسی ناراحت به خانه برنگشت.

تراکتور در آستانه برد در شیراز

تبریزی‌ها از یک بازی دشوار دیگر هم با موفقیت بیرون آمدند. آنها در شیراز موفق شدند مقاومت سپاسی شیراز را با نتیجه دو بر دو متوقف کنند. گل‌های تراکتور سازی را محمد ابراهیمی در دقیقه ۲۵ و فرهاد خیر خواه در دقیقه ۴۲ به ثمر رساند و برای مقاومت سیامک کوهنورد در دقیقه ۴۴ و محمدنصرتی مدافع تراکتورسازی به اشتباه در دقیقه۸۳ گل زدند. تراکتور در جمع بالانشین‌ها با ذوب، استقلال و پیکان و مقاومت بازی کرده که سه تساوی و یک باخت حاصل این بازی‌ها بوده است.

پیمنتا، مصطفی اکرامی، جاسم کرار محمد و فرهاد خیرخواه از تراکتور سازی و شهرام گودرزی و میرهانی هاشمی از مقاومت سپاسی از نوید مظفری زاده داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند که تعدد کارت‌ها اعتراض شدید تبریزی‌ها را در پی داشت.

فولاد حریف سایپا هم نشد

فولاد خوزستان و سایپا کرج هم به نتیجه یک بر یک رضایت دادند. گل تیم فوتبال سایپا در دقیقه ۱۲ با ضربه کریم انصاری فرد زده شد و تک گل فولاد را محمد علوی در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند. نکته مهم این بازی اولین نمایش ایوان ژلادیان خرید تازه فولاد بود که پاس گل را به علوی داد. این بازیکن اروگوئه‌ای در اولین تجربه لیگ برتری خود خوب بازی کرد، ولی مهاجمان قدر پاس‌های او را ندانستند تا فولاد با پاس و ابومسلم، قعر جدول را شریک باشد. آنها هنوز حتی یک برد به دست نیاورده اند.

جواد آشتیانی از سایپا در دقیقه ۴۱ و مهدی چمن آرا از فولاد در دقیقه ۶۲ از داور بازی کارت زرد گرفتند.

تساوی قلعه نویی و احمدزاده

سپاهان و ملوان تلاش بسیاری کردند تا سه امتیاز این بازی دشوار در انزلی را تصاحب کنند، اما نتیجه تساوی بدون گل بود. قلعه نویی و احمدزاده که اصولا کم نمی‌آورند هر دو از نتیجه ابراز نارضایتی کرده و برد را حق خود دانستند که البته تعجب‌برانگیز نبود. سپاهان با این نتیجه همچنان در حسرت یک برد خارج از خانه ماند.

ژنرال در این بازی از دفاع سه نفره استفاده کرد و برای اولین بار عماد رضا و ابراهیم توره در کنار هم بودند.

او می‌گوید: کیفیت بازی سپاهان خیلی خوب است و ما در داخل خانه از موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده می‌کنیم، ولی همین موقعیت‌ها را در خارج از خانه نمی‌توانیم به گل تبدیل کنیم.

ملوانی‌ها در این بازی به یک صحنه مشکوک به پنالتی معترض بودند که اگر این مساله به اثبات برسد، سپاهان در دومین بازی متوالی از مواهب داوری استفاده کرده است.