اسپانسر جدید تیم ملی

یک شرکت ایتالیایی به‌ نام لگا با عقد قراردادی ۵ ساله اسپانسر تیم‌های ملی فوتبال ایران شد.شرکت لگا که تولید کننده لوازم ورزشی است با عقد قرارداد .

۵ ساله و مبلغ ۸۰۰‌هزار دلار در سال اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران شد. مبلغ قرارداد با این شرکت در ۲ سال آخر به ۹۵۰‌هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد و قهرمانی در مسابقات مختلف پاداش جداگانه دارد. این شرکت لباس ملی‌پوشان ایران در تمام رده‌‌های سنی را تامین خواهد کرد، اما تیم‌های ساحلی و فوتسال شامل این قضیه نخواهد شد. لگا همچنین تمام امکانات ورزشی بازیکنان از جمله ساک ورزشی و ... را نیز تامین خواهد کرد. سایپا که پیش از این اسپانسر تیم ملی بود هم تنها تبلیغات دور زمین را برعهده خواهد گرفت.

مهدی تاج، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال و مدیر کمیته تیم‌های ملی فوتبال کشورمان ضمن تایید خبر نهایی‌شدن قرارداد این فدراسیون با شرکت ایتالیایی «لگا» گفت: کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال از چند ماه قبل به طور جدی مذاکرات خود را برای جذب اسپانسر تیم‌های ملی آغاز کرد و از ۲ ماه پیش با پیگیری مستمر و برگزاری نشست‌های ویژه، در نهایت با شرکت «لگا» به توافق رسید. وی با بیان اینکه قرارداد بین فدراسیون فوتبال ایران و این شرکت ایتالیایی روز پنج‌شنبه هفته گذشته به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: براساس این قرارداد شرکت لگا متعهد شده است در طول ۵ سال قرارداد با فوتبال ایران، البسه تیم‌های ملی فوتبال کشورمان را تامین کند. تاج در تکمیل صحبت‌های خود تصریح کرد: البته تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و فوتسال از این قرارداد مستثنی هستند و فدراسیون فوتبال به دنبال جذب اسپانسری جدا برای این دو تیم است.وی در ادامه به مبلغ این قرارداد اشاره کرد و افزود: براساس توافقات صورت گرفته مبلغ قرارداد برای یکسال ۸۰۰‌هزار دلار است که در دو سال پایانی و با توجه به برخی شرایط این رقم به ۹۵۰‌هزار دلار نیز خواهد رسید.

مهدی تاج در پاسخ به این پرسش که «قرارداد همکاری طرفین از چه زمانی اجرایی خواهد شد؟» گفت: از روزی که این قرارداد امضا شده است، ضمانت اجرایی پیدا کرده؛ اما در بازگشت تیم نوجوانان از سنگال رسما این قرارداد اجرایی می شود. وی ادامه داد: شرکت لگا از شرکت‌های مطرح و معروف تهیه البسه ورزشی است که تیم‌های معتبر باشگاهی ایتالیا، تیم‌های ملی فوتبال اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین و تیم های آفریقایی با این شرکت قرارداد همکاری دارند. مدیر کمیته تیم‌های ملی در مورد وضعیت قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت سایپا نیز گفت: این شرکت اسپانسر دور زمین تیم‌های ملی فوتبال ایران است و قرارداد ما با آنها پابرجا خواهد بود.

از طرفی رییس فدراسیون فوتبال نیزدر این خصوص گفت: اسپانسر اصلی تیم ملی همچنان سایپاست که عمده‌ای از پول قراردادش را بدهکار است و شرکت ایتالیایی «لگا» تنها لباس تیم‌های ما را تامین می‌کند.

علی کفاشیان پیرامون قرارداد جدید فدراسیون فوتبال پیرامون تامین البسه تیم‌های ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: این قرارداد پنج ساله است که البته این شرکت پولی را به فدراسیون فوتبال پرداخت نخواهد کرد و تنها به ازای این مبلغ البسه‌ تیم‌های ملی فوتبال ایران را در رده‌های سنی مختلف تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت سایپا همچنان اسپانسر اصلی تیم‌های ملی خواهد بود، گفت: سایپا همچنان اسپانسر ماست و البته بخش عمده‌ای از مبلغ قرارداد امسال را پرداخت نکرده است. آنها چیزی در حدود یک چهارم توافقات گذشته را تامین کرده‌اند و پول زیادی را به فدراسیون فوتبال بدهکارند. قرار است با مدیرعامل جدید این شرکت جلسه‌ای داشته باشیم تا تکلیف این وضعیت روشن شود و در صورت عقد قرارداد جدید شرایط را بررسی کنیم، اما با این حال آرم شرکت سایپا همچنان به عنوان تبلیغ اصلی روی پیراهن تیم‌های ملی خواهد بود.