جشنواره گل شاهین بوشهر

گروه ورزش- تیم استقلال به روند برد و تساوی یکی در میان خود ادامه می‌دهد و با پیروزی در بازی‌های خانگی و تساوی در خارج از خانه، امتیازات را جمع‌آوری می‌کند. این تیم همچون فصل ۸۵ که صمد مرفاوی هدایت آن را بر عهده داشت، با پیروزی با حداقل گل تاکنون در ۴ بازی خانگی ۱۲ امتیاز کسب کرده و موفق‌ترین تیم در بازی‌های خانگی بوده است. استقلال در این بازی که جمعه‌شب و از هفته هفتم لیگ برتر انجام می شد با سه تغییر عمده وارد بازی شد. کاظمی و سید صالحی در ترکیب اصلی قرار گرفتند و عنایتی و اکبرپور از روی نیکمت بازی را شروع کردند. فشار همه جانبه آبی‌پوشان که با حمایت هواداران این تیم همراه بود، در دقیقه ۲۶ منجر به گل شد و آرش برهانی دروازه استیل آذین را گشود. در دقیقه ۸۰ برهانی سانتر خسرو حیدری را وارد دروازه کرد تا خیال مرفاوی از کسب سه امتیاز مطمئن شود. استقلال با این برد ۱۵ امتیازی شد. اما شنبه شب و در ادامه مسابقات هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تیم‌های پیکان قزوین، ذوب آهن اصفهان، شاهین بوشهر و صبای قم پیگیری شد.شب دوم از هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را می توان شب شگفتی‌ها خواند، شبی که در آن شاهین بوشهر نخستین پیروزی خود را آن هم با ۴ گل مقابل مس کرمان جشن گرفت

و ذوب آهن اصفهان با ۵ گل استقلال اهواز را بدرقه کرد.

محمود یاوری که با حضورش در تیم شاهین بوشهر، این تیم را متحول کرده است، شنبه شب اولین پیروزی فصل را جشن گرفت و با نتیجه ۴ بریک مس کرمان را از پیش رو برداشت. در دیگر بازی پرگل شنبه شب ذوب آهن با نتیجه ۵ بر۲ استقلال اهواز را شکست داد تا ضمن تثبیت جایگاه خود در جمع مدعیان و جبران شکست هفته قبل برابر مس کرمان موجبات وداع خداداد عزیزی با نیمکت آبی پوشان اهوازی را فراهم آورد. در شب پیروزی ۲ برصفر پیکان صدرنشین مقابل ابومسلم مشهد، صبای قم نیز با نتیجه ۲ بر یک مقابل پاس همدان به برتری رسید و با ۱۲ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد.

جنجال مسابقه‌ای که با تاخیر پخش شد

اما جمعه شب در حالی که قرار بود بازی دو تیم فوتبال استقلال تهران و استیل‌آذین به ‌طور زنده از شبکه‌ سه سیما پخش شود، هواداران این دو تیم ناگهان با عذرخواهی مجری برنامه‌ «فوتبال برتر» مبنی‌بر پخش نشدن مستقیم این مسابقه مواجه شدند. مزدک میرزایی (مجری برنامه) در ابتدای برنامه نقص فنی را علت پخش نشدن این مسابقه فوتبال عنوان کرد، اما دقایقی بعد اعلام شد که یکسری مسائل و مشکلاتی در پخش مستقیم بازی ساعت ‌٢١ پیش آمده است!

به گفته‌‌ مجری برنامه‌ «فوتبال برتر»، در ابتدا قرار بود که تنها نیمه اول این بازی به‌طور مستقیم پخش نشود، ولی به‌رغم ابراز امیدواری او مبنی‌بر پخش نیمه دوم بازی در صورت رفع شدن نقص فنی ایجاد شده این اتفاق نیفتاد و پخش مکرر پیام‌های بازرگانی و برنامه‌های غیرمرتبط دیگر به همراه عذرخواهی‌های پی‌درپی مجری جایگزین فوتبالی شد که هواداران جمعه شب به انتظار تماشای آن نشسته بودند. در هر حال این اتفاق کم سابقه در پخش زنده مسابقات فوتبال از تلویزیون، درحالی جمعه شب در استادیوم آزادی تهران رخ داد که مسوولان شورای ورزش صداوسیما بر پخش هرچه با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر مسابقات فوتبال در شهرستان‌ها تاکید می‌کنند. خبرگزاری ایسنا در این خصوص نوشت: برخی شنیده‌ها از ورزشگاه آزادی حاکی از این است که صدا‌وسیما از باشگاه استقلال درخواست کرده است که به دلیل خستگی گزارشگران این شبکه از پوشش راهپیمایی روز قدس این بازی با تاخیر ‌١٥دقیقه‌ای آغاز شود که با مخالفت مسوولان این باشگاه مواجه شده است.