دل پوترو طلسم فدرر را شکست

روجر فدرر قهرمان رقابت‌های اوپن آمریکا نشد. خوان مارتین د‌ل‌پوترو از آرژانتین با شکست قهرمان پنج دوره اخیرUS Open شگفتی‌ساز آخرین گرنداسلم سال ۲۰۰۹ تنیس شد. رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا با خلق شگفتی در فینال مردان به پایان رسید. مرد شماره یک تنیس دنیا در دیدار پایانی برابر دل‌پوترو سه بر دو (۲-۶، ۶-۷، ۶-۴، ۶-۷، ۶-۳) تن به شکست داد تا از رسیدن به ششمین عنوان پیاپی‌اش در این رقابت‌ها بازبماند. مرد آرژانتینی شماره شش تنیس جهان که برای نخستین بار در دیدار فینال یک رقابت گرنداسلم حاضر می‌شد، توانست به روند قهرمانی‌های فلاکسپرس که از سال ۲۰۰۴ آغاز شده بود، پایان دهد.

این تنیسور ۲۰ ساله در حالی که ۲ بر یک از فدرر عقب افتاده بود، در نهایت ۳ بر ۲ از سد او عبور کرد. فدرر ۲۸ ساله که از سال ۲۰۰۴ قهرمان رقابت‌ها در نیویورک شده بود، با این شکست از رسیدن به شانزدهمین عنوانش در رقابت‌های گرنداسلم بازماند.

فدرر گرند اسلم‌های ۲۰۰۹ را با ناکامی و نایب قهرمانی در اوپن استرالیا آغاز کرد و با نایب قهرمانی در US Open به پایان رساند. او در رولان گاروس و ویمبلدون توانست چهاردهمین و پانزدهمین عنوانش را در رقابت‌های گرنداسلم تجربه کند.

فدرر پس از چهار ساعت و شش دقیقه مبارزه نفس‌گیر گفت: «می‌خواهم و باید به خوان مارتین تبریک بگویم. اگر چه رقابتی فوق‌العاده را بازی کردم؛ اما در نهایت این او بود که بهترین بود.»

دل پوترو در تمام شش بازی قبلی‌اش به فدرر باخته بود، اما از باخت هفتمش برابر او جلوگیری کرد.

او در نیمه نهایی رقابت‌های سال جاری رافائل نادال را از پیش‌رو برداشته بود. قهرمان تازه US Open ۲۰۰۹ گفت: «این عنوان در اینجا بزرگترین رویای من است. برای فدرر دیوانه کننده است.»

او در ادامه به زبان اسپانیایی به تماشاگران حاضر در «فلوشینگ مدوز» گفت: «بدون شما من هیچ نبودم.»

در رقابت‌های دو نفره زنان هم خواهران ویلیامز توانستند قهرمانی در رقابت‌ها را از آن خود کنند. ونوس ویلیامز پس از این قهرمانی به خاطر رفتارش در نیمه نهایی انفرادی زنان از همه عذرخواهی کرد. او به خاطر این رفتارش ۱۰هزار و ۵۰۰دلار جریمه شد.