امتیاز، شاباش شجاعان بوشهر

داوران: تورج حق وردی، حسین خانیان، سعید علی نژادیان؛ تماشاگر: حدود ۶۵هزار نفر گل‌ها: هادی نوروزی (۲۰)، کریم باقری (۸۷ پنالتی) برای پرسپولیس و محمد احمد پوری (۱۷)، عبدالرضا بازیاری (۳+۹۰) برای شاهین

پرسپولیس: میثاق معمارزاده، سپهر حیدری، علیرضا محمد، مجتبی زارع، نبی‌ا... باقری‌ها، مجتبی شیری، عادل کلاه کج (۴۶ مجتبی زارع)، حسین بادامکی، محمد پروین (۵۸ وسلی برزیلیا)، کریم باقری، میثم بائو (۷۰ اشپیتیم آرفی)، هادی نوروزی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

شاهین بوشهر: مجتبی روشنگر، عبدالرضا بازیاری، جمال حق‌شناس، محسن حمیدی (۶۰ امیرحسین محمدی)، محسن ایران نژاد، مهدی نوری، عبدا... کرمی، ایوان پتروویچ، بهادر عبدی، ساندی (۳۵ حمید رضا سلیمانی)، محمد احمد پوری

سرمربی: محمود یاوری

نگاه کلی: رویارویی پرسپولیس - شاهین بوشهر، حسن‌ختامی بود برای رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر. سرخ‌پوشان پس از توقف برابر ذوب آهن، در شرایطی به مصاف شاهین رفتند که حریف بوشهری سرخ‌ها در وضعیتی نه چندان مناسب در جدول رده‌بندی به دیدار پرسپولیس آمد.

درست در دقیقه یک بازی، شوت حسین بادامکی از پشت محوطه هجده قدم به طرز خطرناکی به خارج از چارچوب رفت. در دقایق ابتدایی فشار پرسپولیس روی دروازه حریف، زیاد شده بود. اما هیچ یک از حملات سرخ‌پوشان زهر لازم را برای فرو ریختن دروازه حریف نداشت و برخلاف روند بازی، دروازه پرسپولیس توسط مهاجم حریف گشوده شد. در دقیقه ۱۷ محمد احمد پوری روی یک خلاقیت فردی با شوت از فاصله ۳۰ متری دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد که توپ دور از دستان معمارزاده درون دروازه سرخ پوشان جای گرفت. بعد از گل شاهین، پرسپولیسی‌ها برای جبران گل، حملات دیگری را روی دروازه شاهین تدارک دیدند. در دقیقه ۱۹ پاس عرضی محمد پروین در داخل محوطه شش قدم به هیچ یک از قرمز پوشان نرسید تا توپ آرام آرام عرض دروازه را طی کرده و راهی اوت شود.

درست یک دقیقه پس از این خطر، دروازه شاهین گشوده شد تا گل تساوی برای پرسپولیسی‌ها به ثمر برسد. در دقیقه ۲۰ پاس رو به جلویی که کریم باقری برای مهاجمان پرسپولیس ساخته و پرداخته کرد تا هادی نوروزی با یک ضربه دقیق دروازه شاهین را باز کند.

شوت زمینی محمد پروین، در دقیقه ۲۱ در آغوش مجتبی روشنگر جای گرفت. در دقیقه ۲۳ ارسال مواج ایوان پتروویچ روی یک ضربه ایستگاهی در محوطه جریمه با ضربه سر بهادر عبدی مواجه شد که ضربه بازیکن سابق سرخ پوشان با فاصله اندک به اوت رفت.

در ادامه، بازی حالت متعادلی به خود گرفت و حملات دو تیم خطر چندانی را روی دروازه‌ها ایجاد نکرد.

در دقیقه ۳۲ کریم باقری در محوطه شش قدم قصد زدن ضربه با سر را داشت که مدافعان شاهین مانع از حرکت موثر کاپیتان پرسپولیس شدند.

۴ دقیقه بعد، ضربه آرام هادی نوروزی از داخل محوطه به سمت دروازه شاهین فرستاده شد که دروازه‌بان شاهین توپ را مال خود کرد.

شوت از راه دور عادل کلاه کج از فاصله حدود ۴۰ متری در دقایق پایانی وقت‌های تلف شده نیمه اول، حسن ختامی بود بر نمایش دو تیم تا نیمه اول با تساوی یک - یک به پایان برسد.

پرسپولیس با اضافه کردن یک مهاجم تند و تیز مثل مجتبی زارع کار خود در نیمه دوم را آغاز کرد تا تیم با حالت تهاجمی‌تری کار خود را ادامه دهد. درست ۴ دقیقه از نیمه‌دوم گذشته بود که سانتر مواج مجتبی زارع با ضربه سر میثم بائو خطر دیگری را روی دروازه شاهین به وجود آورد. در دقیقه ۵۰ میثم بائو بار دیگر خطری را روی دروازه حرف ایجاد کرد در این صحنه، میثم بائو با شوت داخل ۱۸ قدم دروازه شاهین را تهدید نمود که روشنگر دروازه بان شاهین با دو ضرب توپ را مهار کرد.

در حالی که حدود ۱۲-۱۰ دقیقه بازی در حالت متعادل در جریان بود، ضربه ایستگاهی در دقیقه ۶۲ نصیب پرسپولیسی‌ها شد که شوت سنگین کریم باقری از بالای دروازه شاهین به اوت رفت تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها به آسمان برود. هرچند پرسپولیس در ادامه بازی سعی داشت با حملات پردامنه خود به دروازه حریف نزدیک‌تر بشود، ولی حملات سرخ‌پوشان چندان هدفمند نبود تا سودی از این حملات عاید پرسپولیسی‌ها نشود.

وسلی برزیلیا، بازیکن برزیلی سرخ‌پوشان در دقیقه ۷۰ در داخل محوطه هجده قدم شاهین صاحب موقعیت شوت‌زنی شد که ضربه فنی این بازیکن سیه چرده از بالای دروازه راهی اوت شد.

درست دقایقی پس از این حمله پرسپولیسی‌ها، شاهین هم با شوتی روی دروازه معمارزاده، حمله نصف و نیمه‌ای را تدارک دید که این توپ هم با فاصله نسبتا زیادی به خارج از زمین رفت.

در شرایطی که دقایق به سرعت برای پرسپولیس در حال گذر بود، فرصت‌هایی که بازیکنان سرخ‌پوش روی دروازه شاهین تدارک می‌دیدند، یکی پس از دیگری به هدر می‌رفت تا شاهینی‌ها به گرفتن امتیاز از این میدان امیدوارتر شوند.

در دقیقه ۸۴ مجتبی زارعی توپ فوق‌العاده‌ای را برای هادی نوروزی که مترصد رسیدن توپ بود، ساخته و پرداخته کرد و در شرایطی که مهاجم پرسپولیس در دو قدمی فرو ریختن دروازه شاهین بود، مدافعان پر تعداد سفید پوش در لحظه آخر توپ را از مقابل پاهای نوروزی دور کردند تا این فرصت فوق‌العاده فقط یک کرنر برای سرخ پوشان به ارمغان بیاورد.

در شرایطی که حلقه محاصره پرسپولیسی‌ها هر لحظه تنگ‌تر می‌شد، حرکت پا به توپ مجتبی زارع در دقیقه ۸۷، مدافع شاهین را وادار به خطا در محوطه جریمه کرد تا داور این دیدار به نشانه پنالتی، در سوت خود بدمد.

در این صحنه کریم باقری، کاپیتان سرخ پوشان که مامور نواختن این پنالتی حساس و نفس گیر بود، برخلاف جهت حرکت دروازه بان شاهین، توپ را در قعر دروازه حریف جای داد تا بار دیگر حلقه شادی گل در استادیوم آزادی شکل بگیرد. اما گل سه امتیازی سرخ پوشان خیلی زود پرپر شد تا پیروزی از سرخ پوشان گرفته شود.

در شرایطی که ۹۰ دقیقه وقت قانونی بازی به پایان رسیده بود و داور ۵ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده و تنها دو دقیقه به کسب هر سه امتیاز بازی باقی مانده بود، ضربه کاشته‌ای پشت محوطه جریمه پرسپولیس نصیب شاهینی‌ها شد تا عبد الرضا بازیاری، کاپیتان سفید پوشان پشت این ضربه قرار بگیرد.

در حالی که همگان بر این گمان بودند که کاپیتان شاهین توپ را به محوطه شش قدم پرسپولیس سانتر می‌کند، ضربه ناگهانی و به قصد چارچوب بازیاری با بی دقتی مدافعان و عناصر تدافعی پرسپولیس و جایگیری اشتباه میثاق معمارزاده، در عین ناباوری گل دیر هنگام و تساوی بخش شاهین را همراه داشت تا عرق سردی بر تن همه پرسپولیسی‌ها بنشیند.

در دقایق باقی مانده، فرصتی برای جبران باقی نمانده بود تا حدود ۶۵هزار هوادار مشتاق پرسپولیس، ناراضی از چهارمین تساوی پرسپولیس، استادیوم آزادی را ترک کنند! دو شوت، دو شوک و چهارمین تساوی برای پرسپولیس...!!