سایت گل - عباس انصاری فرد در برنامه ورزش و مردم‌این هفته از اساسنامه شرکت پرسپولیس حرف زد و اعلام کرد او و دوستانش برای اولین بار اساسنامه باشگاه را در سال ۱۳۷۰در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت کرده‌اند و‌این اساسنامه که به AFCارائه شده مورد تشویق کنفدراسیون قرار گرفته و حتی آنها از سازمان لیگ خواسته‌اند اساسنامه بقیه تیم‌های ‌ایران را بر همین اساس شرکتی کنند، اما اساسنامه‌ای که انصاری فرد از آن حرف می‌زند کدام است؟ شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۷۰ یک اطلاعیه در روزنامه رسمی‌به چاپ رسیده که در آن خبر تشکیل شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس سهامی‌خاص منتشر شده. در ‌این اطلاعیه چنین آمده که‌این شرکت دوروز قبل به ثبت قانونی رسیده است.

شرکتی که اسماعیل وفایی را به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره‌،عباس انصاری فرد را به عنوان نماینده سازمان و رییس هیات مدیره و حسین منتظرالموعود را به سمت نایب رییس هیات مدیره معرفی می‌کند.متن کامل‌این اطلاعیه به شرح زیر است:

خلاصه اظهارنامه و اساسنامه شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس سهامی خاص که در تاریخ ۱۶/۲/۷۰ تحت شماره ۸۳۳۳۳ در این اداره به ثبت رسیده و در تاریخ ۱۶/۲/۷۰ از لحاظ امضا ذیل ثبت تکمیل گردید، برای اطلاع عموم در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار کیهان آگهی می‌شود.

۱ - موضوع شرکت: فعالیت‌ها و عملیات ورزشی ایجاد امکانات لازم از قبیل استادیوم‌ها، میادین ورزشی، باشگاه‌های ورزشی، احداث مجموعه‌‌های

تفریحی-‌ ورزشی، انجام امور فرهنگی و آموزشی و تبلیغاتی جهت تشویق مردم به امر ورزش و معرفی ورزشکاران زبده به جامعه و توسعه و تعمیم و ارتقای سطح ورزش کشور از طریق نشریات ورزشی و تهیه فیلم و اسلاید، توجه لازم به تیم‌های نوجوانان و برگزاری مسابقات بین تیم‌های مذکور و دعوت از تیم‌های خارجی معروف و دادن بورس‌های لازم به مربیان، ورزشکاران زبده و قهرمانان ورزشی برای گذراندن دوره‌های آموزشی در خارج از کشور، احداث ساختمان‌ها و تاسیسات مورد نیاز، انجام عملیات بازرگانی، تاسیس کارخانجات لازم جهت تولید و توزیع وسایل ورزشی و انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و تولیدی، انعقاد هرگونه قرارداد خرید، فروش و اجازه که برای اهداف شرکت ضروری است و نیز انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی، تجاری، صادرات و واردات سازمان تربیت‌بدنی.

۲ - مدت شرکت: از تاریخ تاسیس به مدت محدود.

۳ - مرکز اصلی شرکت : تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، کوی شهید میرزاحسنی، شماره ۲۰

۴ - سرمایه شرکت : مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰‌ریال منقسم به ۱۰۰ سهم ۱۰۰۰۰‌ریالی با نام که مبلغ ۳۵۰۰۰۰‌ریال آن پرداخت و بقیه در تعهد صاحبان سهام می‌باشد.

۵ - اولین مدیران و دارندگان حق امضا: آقای عباس انصاری‌فرد نماینده سازمان تربیت‌بدنی به سمت رییس هیات مدیره و آقای حسین منتظرموعود به سمت نایب رییس هیات مدیره و آقای اسماعیل وفایی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل به مدت دو سال انتخاب شدند.

دارندگان حق امضا: کلیه اوراق و اسناد تعهدآور مالی و قراردادها به امضای ثابت آقای اسماعیل وفایی، مدیرعامل به اتفاق آقای عباس انصاری‌فرد، رییس هیات مدیره و در غیاب آقای عباس انصاری‌فرد، آقای حسین منتظرموعود همراه با مهر شرکت معتبر است.

۶ - اختیارات مدیرعامل: در حد اساسنامه ۷ بازرس اصلی و علی‌البدل: آقایان محمد وفایی به سمت بازرس اصلی و آقای سید‌کمال میرمحمدی به سمت بازرس علی‌البدل به مدت یک سال انتخاب شدند.

ب- ۹۲۶۷ اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران

ثبت علامت تجارتی و نام پرسپولیس

این شرکت چندی بعد در نامه‌ای به اداره مالکیت صنعتی خواستار ثبت نام و علامت پرسپولیس می‌شوند که‌این درخواست در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۷۰ مورد پذیرش قرار گرفته و یک روز بعد در روزنامه رسمی‌می‌خوانیم :آقایان اسماعیل وفایی و عباس انصاری فرد به مدیریت ازطرف شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس تقاضای ثبت علامت فوق را که شامل کلمه پرسپولیس و علامت فانتزی (تصویر جامی‌که از دو طرف با دو سر اسب هخامنشی تلاقی دارد)رابرای استفاده در سربرگ‌،مهر برچسب و...نموده اند.این آگهی به جهت استحضار از اعتراضات احتمالی منتشر شده بود و معترضین می‌توانستند تا یک ماه اعتراض خود را تسلیم اداره مالکیت صنعتی کنند.

اسماعیل وفایی کیست؟

نام اسماعیل وفایی برای خبرنگاران حوزه پرسپولیس آشنا است. او با ادعای مالکیت نام پرسپولیس در انتظار زمان مناسب برای آغاز فعالیت است‌، گرچه بعید به نظر می‌رسد پروانه فعالیت او برای تیمداری صادر شود. شرکت او چندی پیش اعلام موجودیت کرده و سایتی نه چندان فعال دارد.جالب ‌اینکه او خود از چند کارشناس تلویزیونی نیز دعوت به همکاری کرده است.‌اینکه هیچ نهادی مانع از فعالیت شرکت پرسپولیس نشده نکته مهمی‌است‌، همانطور که رابطه فامیلی میان وفایی و حسین هدایتی نیز نکته‌ای بسیار کلیدی است. وفایی یک سرمایه دار سرشناس و مالک برند ماری براون در‌ایران است که به نظر می‌رسد سیروس محجوب ونقشه‌ها و فعالیت‌های او در زمینه برند پرسپولیس بی ارتباط به وی نباشد.راستی وقتی می‌شنوید حسین منتظرالموعود در دبی با محجوب ملاقات کرده یاد چه می‌افتید؟راهنمایی کوچک ما به شما مطالعه دقیق اساسنامه‌ای است که انصاری‌فرد از آن گفت!