سرپرست «پروازی» می‌رود

این روزها که همه نگاه‌های اهالی ورزش به آمدن و رفتن رییس سازمان تربیت‌بدنی دوخته شده است، اداره‌کل تربیت‌بدنی تهران هم دستخوش تغییر و تحولاتی است؛ اداره‌کلی که با همه اهمیت خود همواره زیر سایه سازمان قرار می‌گیرد و به نوعی یادآور استاندار تهران در کنار وزیر کشور است. به هر حال سرپرست اداره‌کل تربیت‌بدنی استان تهران که همزمان مدیرکل تربیت‌بدنی استان اردبیل نیز هست، چندی پیش استعفای خود را تقدیم رییس سازمان تربیت‌بدنی کرد، اما پاسخ مشخصی دریافت نکرد و هنوز هم به صورت «پروازی» در تهران و اردبیل مشغول فعالیت است.

خبرگزاری مهر گزارش می‌دهد، ورزش استان تهران در شرایطی سال‌های رکود و خاموشی خود را سپری می‌کند که تغییرات انجام شده در اداره‌کل تربیت‌بدنی این استان در چهار سال اخیر نه تنها نتیجه مثبتی به همراه نداشته است بلکه حاشیه‌های فراوانی را نیز برای این اداره‌کل بوجود آورده است. پس از آنکه روز دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری علیرضا مددی با این دلیل که می‌خواهد در ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری دهم حضور داشته باشد از سمت خود استعفا کرد، (البته قبل از این استعفا خبرهایی در مورد وجود برخی پرونده‌های مالی در اداره‌کل تربیت‌بدنی تهران منتشر شده بود) محمد علی‌آبادی طی حکمی شروین اسبقیان را به عنوان سرپرست ورزش تهران منصوب کرد.

این انتصاب در شرایطی صورت گرفت که اسبقیان همزمان مدیرکل تربیت‌بدنی استان اردبیل نیز بود. اسبقیان روز دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به عنوان سرپرست اداره‌کل تربیت‌بدنی استان تهران منصوب شد و مهم‌ترین برنامه‌ای را که در دستور کار قرار داد آماده‌سازی ورزشگاه‌های تهران برای برگزاری دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی بود که به گفته صاحبنظران اتفاقات مثبتی هم در این مورد صورت گرفته و او به خوبی توانست پیشرفت پروژه‌های ویژه این بازی‌ها را زیر نظر بگیرد. اما یکی از مشکلات بزرگ اسبقیان برای اداره ورزش تهران «پروازی» بودن وی بین تهران و اردبیل بود که عملا نیروی وی برای خدمت به ورزش را کاهش داده بود. وی به دلیل در اختیار داشتن همزمان دو مدیرکلی ناچار بود روزهای پایانی هفته را به اردبیل برود و روزهای ابتدایی هفته بعد به تهران برگردد تا به ورزش پایتخت رسیدگی کند! همین رفت و آمدها و عدم‌تمرکز روی ورزش تهران سبب شد تا اسبقیان چند هفته پیش استعفایش از مدیرکل تربیت‌بدنی استان تهران را به محمدعلی‌آبادی تقدیم کند.

با رفتن علی‌آبادی و حضور علی‌سعیدلو در سازمان تربیت‌بدنی به نظر می‌رسد شروین اسبقیان نیز به‌زودی خواهد رفت تا سعیدلو به دنبال گزینه‌های جدید برای اداره ورزش پایتخت باشد. رییس جدید سازمان تربیت‌بدنی چند گزینه را هم برای تصدی مدیرکل تربیت‌بدنی استان تهران در نظر گرفته است که در حال بررسی بیشتر شرایط آنها است. حجت‌ا... خطیب می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.