هوار ملامحمد در اندیشه ترک ایران

هوار ملامحمد ستاره تیم ملی عراق در پی عدم دریافت مطالباتش در اندیشه ترک ایران است و احتمال دارد امروز و فردا راهی عراق شود. هوار ملامحمد که سال‌ها بحث حضور او در پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات مطرح می‌شد، امسال بعد از قبول پیشنهاد مالی پرسپولیس به مدیر برنامه‌هایش (نعیم سعدی) وکالت داد تا قراردادش را در هیات فوتبال استان تهران به ثبت برساند.

البته هوار‌ملامحمد از آنجا که مدیر برنامه‌هایش کارگزار رسمی فیفا نبود این وکالت‌نامه را برای فرد دیگری (عالی‌پور) ایمیل کرد تا ثبت قرارداد غیابی او در هیات فوتبال هیچ منع قانونی نداشته باشد. هوار اما برای بازگشت به ایران بهانه‌های متعددی را مطرح کرد.

باشگاه پرسپولیس هم بعد از حل مشکل ویزای او از طریق سفارت لبنان در انتظار ورود این بازیکن به تهران بود که خبر رسید هوار ملامحمد از لبنان راهی اردن شده و پیغام داده تا پولم را ندهید به ایران برنمی‌گردم. این اتفاقات در حالی رخ داد که ITC هوار‌ملامحمد که فصل قبل در لیگ قبرس بازی می‌کرد صادر شده و به همین واسطه کارت بازی او نیز آماده شد.

ملامحمد اما بعد از کش و قوس های فراوان و از آنجا که قراردادش به ثبت رسیده بود، چاره‌ای نداشت جز اینکه به ایران بیاید.

او پنجشنبه هفته گذشته اولین تمرینش را با پرسپولیس انجام داد اما در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در تمرینات تیم شرکت نکرد و تاکید کرد به شرطی در محل تمرین حاضر می‌شود که طبق توافق حق و حقوقش را دریافت کند.

ظاهرا مدیر برنامه‌های ملامحمد پس از ثبت قرارداد این بازیکن چکی را از یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس دریافت کرده که این چک ضمن ایرادات قانونی و حقوقی نقد نشده است.

مبلغ این چک که ۱۸۰میلیون تومان بوده، از سوی یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس در اختیار مدیر برنامه‌های هوار قرار گرفته و عجیب اینکه این چک شخصی بوده و هیچ ربطی به باشگاه پرسپولیس یا سازمان تربیت بدنی نداشته است.

در چنین اوضاع و احوالی هوار که ظاهرا از عقد قرارداد با پرسپولیس و بازی در ایران پشیمان شده به دنبال بهانه‌ای است تا با استناد به قوانین و به علت عدم دریافت قسط اول قراردادش ایران را ترک کند.

او حتی به واسطه ایرادات قانونی چک ۱۸۰میلیون تومانی بهانه جالبی پیدا کرده تا هرچه زودتر ایران را ترک کند و بعد هم در صورت شکایت پرسپولیس به فیفا مدارک مستندی را ارائه کند!

از این سو مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دنبال حل مشکل است و سعی دارد با تامین منابع مالی هرچه زودتر ۱۸۰میلیون تومان توافق شده را به هوار پرداخت کند.

این وسط برخی بازیکنان پرسپولیس هم منتظر هستند تا به محض اینکه هوار با گرفتن پول در تمرینات شرکت کرد، نسبت به عدم دریافت مطالبات خود معترض شوند. باشگاه پرسپولیس هم برای رسانه‌ای نشدن این ماجراها تست پزشکی ملامحمد را دلیل غیبت او دانسته، اما حالا که غیبت ستاره عراقی در تمرینات به سه روز کشیده شده، هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند توجیه‌کننده این ماجرا باشد.

نکته جالب‌تر اینکه، ملامحمد هتل المپیک را ترک کرده و این کار را به این دلیل انجام داده که با دریافت پاسپورت از هتل هیچ مشکلی برای ترک ایران نداشته باشد. به نظر می‌رسد داستان هوار و پرسپولیس همچنان ادامه داشته باشد. او حتی در صورت ماندن در این تیم هم بازیکنی خبرساز و جنجالی خواهد بود.