سفر مجتبی شریفی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه با تیم ملی بوسنی حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشته است تا جایی که روز گذشته نایب‌رییس فدراسیون هم در این‌باره وادار به واکنش شد. شریفی گفت‌: «قبل از هر چیز باید بگویم که آقای تاج به من زنگ زد و گفت که حرف‌هایش را به شکل دیگری مطرح کرده‌اند. قرار است آقای تاج این مصاحبه را تکذیب کند.»

رییس کمیته انضباطی در خصوص ماجرای درگیری خداداد عزیزی با هواداران استقلال اهواز گفت: «من در این مورد به گزارش ناظر بازی استناد می‌کنم. او گفت که هواداران به بدترین شکل ممکن نسبت به خداداد فحاشی کردند؛ در نهایت خداداد عزیزی رو به آنها گفت که هر چیزی که به من نسبت می‌دهید شایسته خودتان و خانواده‌تان است؛ البته ما به خداداد عزیزی تذکر دادیم. هیچ مربی یا بازیکنی نباید به طور مستقیم مقابل هواداران قرار بگیرد. ضمن اینکه ناظر بازی تاکید کرد که خداداد از فنس بالا نرفته است؛ به همین دلیل اتهامی متوجه خداداد نیست.» شریفی در پاسخ به این سوال که آیا شما از موضع قبلی خود در خصوص حفظ تماشاگران به عنوان سرمایه‌های اصلی فوتبال عقب‌نشینی کردید، تصریح کرد: «من پای حرف خودم ایستاده‌ام؛ اما دو نکته مهم وجود دارد. اولا هواداران فقط آنهایی نیستند که در استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند، بلکه خیلی از هواداران پرسپولیس یا استقلال از طریق تلویزیون بازی‌های تیم محبوب خود را دنبال می‌کنند. نکته دوم اینکه ما اخلاق حرفه‌ای را تعریف کردیم. هواداران نباید به گونه‌ای عمل کنند که آرامش یا امنیت تیم مقابل سلب شود.»رییس کمیته انضباطی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارید با بازیکنان متخلف تیم ملی را که در بازی با بوسنی دست به پرخاشگری زدند، تنبیه کنید، تاکید کرد: «من در این خصوص شخصا با فیفا مکاتباتی داشته‌ام. از آنها پرسیده‌ام که آیا ما در خصوص دیدارهای ملی حق ورود داریم؟ آنها نیز پاسخ منفی داده‌اند. اما راهکاری اندیشیده‌ایم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. ما تصویب کرده‌ایم که اگر بازیکنی آبروی فدراسیون فوتبال کشورمان را به هر دلیل به خطر بیندازد، تنبیه ۳۰میلیون جریمه و محرومیت تا ۳ سال ممکن است برایش در نظر گرفته شود.»

شریفی همچنین در خصوص احتمال بخشش واحدی نیکبخت تصریح کرد: «نیکبخت و عمران‌زاده از نیم‌فصل دوم هیچ‌گونه مشکلی برای بازی کردن ندارند، آنها زودتر بخشیده نخواهند شد.»