به جای گل، کارت زرد گرفتند!

پرتماشاگرترین بازی هفته دوم با نتیجه‌ای مایوس‌کننده به پایان رسید. این یک بازی فیزیکی و نه چندان جذاب بود که در نهایت سومین تساوی بدون گل هفته را رقم زد.

اخطار: سیامک کوهنورد، محمد ایران پوریان، جواد زارعی، صادق کرمی، مصطفی صبری (مقاومت)،‌ امیرحسین صادقی،‌ سیدمهدی سیدصالحی، ‌حسین کاظمی (استقلال)

داور: تورج حق وردی، محسن فریمانی، ‌سعید علی‌نژادیان

هفته دوم،‌ ورزشگاه حافظیه، ‌تماشاگر ۱۵۰۰۰ نفر

مقاومت سپاسی: سیروس سنگچولی، محسن نیسانی، میرهانی هاشمی، علی محمد دهقان، سیامک کوهنورد، علی ممبینی (۷۱ ایران پوریان) شهرام گودرزی (۸۶ محمد جواد زارعی)، امین متوسل زاده، محمود محمدی (۵۳ مصطفی چترآبگون)،‌ صادق کرمی، مصطفی صبری.

سرمربی: داوود مهابادی

استقلال: وحید طالب‌لو، امیر حسین صادقی، خسرو حیدری،‌ پژمان منتظری، هادی شکوری، هاشم بیگ‌زاده،‌ کیانوش رحمتی، فرهاد مجیدی (۶۱ آرش برهانی)، سیاوش اکبرپور (۸۶ سیدمهدی سیدصالحی)، رضا عنایتی (۷۴ حسین کاظمی)، امید روانخواه.

سرمربی: صمد مرفاوی

نگاه کلی: بازی مقاومت - استقلال برخلاف سال گذشته که در هر دو مسابقه نتایج عجیبی به دست آمد، با ثبت سومین تساوی بدون گل در هفته دوم لیگ به پایان رسید. این بازی نه تنها حاضران در ورزشگاه را راضی نکرد که حوصله بینندگان تلویزیونی را نیز سر برد. مقاومت سپاسی که اصولا به بازی مستقیم علاقه‌مند است با بازیکنان بلندقامت و مهاجمان سرعتی خود دقایقی به دفاع استقلال فشار وارد کرد، اما همانطور که تغییرات استقلال برای گل‌زنی به نتیجه نرسید آنها هم از زیر توپ کشیدن‌های خود طرفی نبستند. استقلال و مقاومت هر دو با یک برد و یک مساوی ۴ امتیازی شدند تا رویای صدر‌نشینی آنها تعبیر نشود.

بهترین بازیکن: آرش برهانی، مهاجم نیمکت‌نشین استقلال با حضور نیم‌ساعته‌اش در زمین، خطراتی را روی دروازه حریف خلق کرد. با انگیزه‌ای که او دارد به نظر به ترکیب اصلی باز خواهد گشت. او با سرعت خود می‌توانست توازن این بازی فیزیکی را به هم بزند.

اتفاق ویژه: هشت اخطاری در یک مسابقه رقم نسبتا بالایی است. ظاهرا قرار بوده کارت زرد جای همه جذابیت‌های این بازی فوتبال را بگیرد. این لیگ کم تماشاچی به بازیکنان سریع و تکنیکی و مربیان شجاع احتیاج دارد.

سپاهان ۳- مس صفر؛ تاجگذاری امیر در اصفهان

این احتمالا همان تیمی بود که قلعه‌نویی وعده‌اش را به دوستان نزدیک داده بود. تیمی که در اصفهان به همه ۳ یا ۴ گل می‌زند.

گلها: احمد جمشیدیان (۲۸)، عمادرضا (۵۷)، فرزادحاتمی(۶۶)

اخطار: احمد آل‌نعمه (سپاهان) داور: مسعود مرادی

سپاهان: سیدمهدی رحمتی - سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، محسن بنگر، احمد آل‌نعمه- مهدی کریمیان، شاهین خیری، احمد جمشیدیان (۷۱ حاج صفی)، حسین پاپی (۷۹جواد ماهری)، فرزاد حاتمی (مهدی جعفرپور)، عمادرضا

مس: عباس محمدی - پیروز قربانی، مجتبی انصافی، میثم منیعی، حمید غنی‌زاده، فرزاد حسین‌خانی، فرزاد آشوبی ادینیو، مهدی رجب‌زاده (۵۷ قاسم دهنوی) علی سامره (۵۵ زالدرون)، روح‌ا... بیگدلی (۷۹ مسعود زارعی)

نگاه کلی: بازی که به آخر رسید پرویز مظلومی بارها از تغییر تاکتیک سپاهان و غافلگیری خودش حرف زد. اینکه او و تیمش روی ۲-۵-۳ سپاهان کار کرده بودند و حالا که سپاهان ۱-۳-۲-۴بازی کرده آچمز شده. آن طرف هم امیر قلعه‌نویی در حالی که برای طرفداران دست تکان می‌داد از اینکه بالاخره کل مظلومی را خوابانده به شدت خوشحال بود. تیم امیر بدون عیب و تهاجمی بود و با این برد درست و حسابی که پس از مدت‌ها به دست آمد حالا او به قلب طرفداران سپاهان راه پیدا کرده و این دستاورد کمی نیست. سپاهان امروز با ۱۰‌هزار تماشاچی ترسناک‌تر از همیشه به نظر می‌رسید.

شرح گل‌ها: ۱-۰: سانتر حسین پاپی و پرش بلند احمد جمشیدیان گل اول سپاهان را رقم زد.

۲-۰: عمادرضا اولین گل خود را در لیگ برتر در یک رفت و برگشت روی پاس جمشیدیان در محوطه جریمه سپاهان به ثمر رساند.

۳-۰: قشنگ‌ترین گل بازی. سانتر جلال حسینی از سمت راست و ضربه سر حاتمی به زیر طاق دروازه مس.

بهترین بازیکن: احمد جمشیدیان یا فرزاد حاتمی؟ شاید هم سیدجلال حسینی که در دفاع راست بازی کرد و ادینیو را مهار کرد و با یک پاس عالی پایه‌گذار گل سوم تیمش شد.

اتفاق ویژه: محبوبیت تهرانی‌ها در اصفهان چیز عجیبی است، اما امیرقلعه‌نویی با انگیزه‌های عجیبش به این مرز خواهد رسید. البته اگر این نمایش تکرار شود.

تراکتورسازی صفر - ذوب‌آهن صفر

برخلاف هفته اول که رکوردی در گل‌زنی خلق شد، این هفته با چهار بازی بدون گل،‌ رکورد هفته گذشته سقوط شدیدی داشت.

اخطار: محمد نصرتی، مهرداد پولادی (تراکتورسازی)، حسن اشجاری و محمد رضا خلعتبری (ذوب‌آهن)

داور: سعید مظفری‌زاده، شهرام نقدی، ‌بهرام کیانی

هفته دوم لیگ، ورزشگاه یادگار امام،‌ تماشاگر بیش از سی هزار نفر

تراکتورسازی: مهدی ثابتی،‌ محمد نصرتی، مصطفی اکرامی،‌ مجتبی ترشیز،‌ علی میرشفیعیان،‌ مهدی کیانی، ‌مهرداد پولادی،‌ لئوناردو پیمنتا،‌ امیر محبی (۸۲ فرهاد خیرخواه)، دنی اولروم، ‌مسعود ابراهیم‌زاده (۶۹ محمد ابراهیمی). سرمربی: فراز کمالوند

ذوب‌آهن: شهاب گردان، ‌سیدمحمد حسینی،‌ فرشید طالبی، محمد صلصالی، حسن اشجاری، مصطفی صالحی‌نژاد،‌ محمد قاضی، محمد منصوری، محمدرضا خلعتبری (۷۷ کیوان امرایی)، اسماعیل فرهادی (۸۸ ایگور کاسترو)، ‌قاسم حدادی فر (۶۶ محسن مسلمان) سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

نگاه کلی: وقتی منصور ابراهیم‌زاده از حریف تعریف می‌کند، یعنی حریف تیم خوبی بوده. یکی از تماشاگران تراکتور که ۹۰ دقیقه سر پا بازی را تماشا کرد با فریاد می‌گوید: «به قرآن باید ۸ تا می‌زدیم.» و بعد برای ما می‌شمارد: «دو تا دنی نزد،‌ یکی پیمنتا، یکی ابراهیم‌زاده،‌ محبی یک توپ را به تیر زد،‌ محمد حسینی هم یک توپ را از خط دروازه ذوب‌آهن بیرون کشید...» او همین طور می‌شمارد تا ما به حرف‌های فراز کمالوند می‌رسیم. سرمربی تراکتور گفت: «ما باید با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم و از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.» با این نتیجه مشخص شد که ذوب‌آهن شانسی برای صدرنشینی ندارد و استیل آذین با شش امتیاز در صدر ماند. تراکتور هم با این تساوی اولین امتیاز امسال خود را در لیگ برتر گرفت.

بهترین بازیکن: شهاب گردان. آنهایی که به تراکتورسازی علاقه دارند،‌ دروازه‌بان ذوب‌آهن را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرده‌اند که در نجات دروازه تیمش، نقش بسزایی داشت.

اتفاق ویژه: برگزاری بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز پرتماشاگرترین بازی هفته را رقم زد. لیگ باید قدر تراکتورسازی و تماشاگرانش را بداند.