دو امتیاز دیگر هم پرید

روح پرسپولیس در ورزشگاه آزادی جریان نداشت. باید باور کنیم که تیمی مثل پرسپولیس با عادت به حضور پرتعداد تماشاگران، بدون هوادارانش ۵۰درصد توان خود را همراه ندارد.

گل‌ها: سپهر حیدری (۸۳) برای پرسپولیس و اسماعیل شریفات (۸۴) برای استقلال اهواز هفته دوم، ورزشگاه آزادی، ساعت: ۱۵/۱۹

اخطار: افشین کمایی، توحیدی مهر، مهدی دغاغله (استقلال اهواز)

داوران: یدا... جهانبازی، حیدر شکور، بابک داوری

پرسپولیس: میثاق معمارزاده، شیث رضایی، مجتبی شیری، سپهر حیدری، جلال اکبری، کریم باقری، حسین بادامکی، میثم بائو، تیاگو فراگو (۶۴ علی عسگری)، مجتبی زارعی (۴۶ محسن خلیلی) و هادی نوروزی (۶۳ آرفی)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

استقلال اهواز: نادر غیبشاوی، فرانک آتسو، حسین ماهینی (۷۳ اسماعیل شریفات)، افشین کمایی، محمد فعال (۵۹ مهدی دغاغله)، محمد مطوری، حمیدرضا رجبی، محسن ارزانی، مجتبی بیژنی، رضا معقولی (۷۲ جاسم صادقی)، توحیدی مهر

سرمربی: خداداد عزیزی

نگاه کلی: پرسپولیس چهره ای کاملا متفاوت با هفته گذشته را به تصویر کشید. گویی با تیم دیگری سر و کار داشتیم. البته قبل از بازی پیش‌بینی‌هایی می‌شد. کرانچار هفته گذشته بازیکنان را سخت تحت فشار گذاشته بود. او اعتقاد داشت این ریسک را باید پذیرفت، چون این بازیکنان در ادامه بازی‌های فصل کم می‌آوردند. فشار بدنی که زیاد شود سرعت تحت شعاع قرار می‌گیرد، اما هفته گذشته هم مشهود بود که سرخ‌پوشان با انتقال سریع توپ بعضی ضعف‌ها را پوشش دادند. پرسپولیس با از دست دادن این فاکتور، امتیاز ویژه‌اش را از دست داد. حتی تعویض‌های کرانچار هم باعث نشد که موتور سرخ‌پوشان به شکلی روان کار کند. بازیکنان پرسپولیس در داخل زمین هماهنگ نبودند و با فاصله بازی می‌کردند. بارها شرایطی حاکم شد که سرخپوشان مهره‌ای را در محوطه حیاتی حریف در اختیار نداشتند که روی توپ‌های ارسالی، حداقل روی دروازه حریف فشار وارد شود. به همین نسبت عدم جابه‌جایی بازیکنان، گردش توپ را مختل کرد. استقلال اهواز توانست با دوندگی بازیکنان خود این شرایط را تشدید کند و معلوم شد که کرانچار باید روی تقویت کمربند میانی تیم خود متمرکز شود.

شرح گل:

۱-۰ (پرسپولیس): ۸۳ - پرسپولیس روی یک شروع مجدد از نقطه کرنر به گل رسید. توپ ارسالی بائو با ضربه سر خلیلی همراه شد و این توپ در یک متری دروازه توسط سپهر حیدری و در شرایطی ناپایدار به گل تبدیل شد.

۱-۱ (استقلال اهواز): ۸۴ - مجتبی شیری توپ را با یک حرکت تکنیکی به سمت دروازه خودی فرستاد، اما در حالی که همه منتظر دفع توپ از طرف میثاق معمارزاده بودند، سپهر حیدری با یک اشتباه عجیب، توپ را با سر به داخل شش قدم فرستاد تا اسماعیل شریفات از راه برسد و توپ را وارد دروازه کند.

بهترین بازیکن: میثاق معمارزاده با دفع چند موقعیت خطرناک استقلال اهواز در لحظات پایانی، به داد تیمش رسید. او به طرز ویژه‌ای مورد تشویق سرمربی تیم قرار گرفت.

اتفاق ویژه: بازی در ورزشگاه خالی، ظلم به فوتبال است. خداداد عزیزی که برای دومین بار در این موقعیت با پرسپولیس روبه‌رو می‌شد این بار برای پیروزی خیلی خوش شانس نبود.