تقوی قهرمان جام «زیلکوفسکی» شد

نخستین مدال طلای تیم کشورمان در مسابقات کشتی جام زیلکوفسکی لهستان در وزن ۷۴‌کیلوگرم توسط مهدی تقوی به‌دست آمد. در این وزن مهدی تقوی موفق شد در چهار دیدار حریفانی از ترکیه، قرقیزستان، گرجستان و روسیه را شکست دهد و در حالی که قرار بود در دیدار فینال رودرروی رمضان شاهین، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن قرار گیرد؛ اما این کشتی‌گیر داغستانی الاصل مقابل تقوی حاضر نشد و به این ترتیب کشتی‌گیر جوان کشورمان صاحب گردن‌آویز طلا شد.

پیکان حریف‌های جهانی خود را شناخت

تیم والیبال پیکان در گروه B پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان با تیم‎هایی از لهستان، آمریکای شمالی و قطر دیدار خواهد کرد. پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان پس از

۱۷ سال با شرکت ۸ تیم برتر جهان از ۳ تا ۸ نوامبر ۲۰۰۹ (۱۲ تا ۱۷ آبان ۱۳۸۸) به میزبانی دوحه قطر برگزار خواهد شد.

اسکواش مجوز حضور در المپیک را دریافت نکرد

دیروز با برگزاری جلسه‌ای که در برلین آلمان و با حضور ژاک روگ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شد، نظر نهایی در مورد اسکواش و ۶رشته ورزشی دیگر که همگی کاندیدای المپیکی شدن بودند و قرار بود در جلسه‌ای برای حضور ۲رشته از بین آنها در المپیک ۲۰۱۶ بحث و بررسی شود، اعلام شد. در این جلسه و برخلاف تمامی نظرسنجی‌های یک سال اخیر و در حالی که در تمام این نظرسنجی‌ها اسکواش بخت اول پیوستن به المپیک بود، ژاک روگ اعلام کرد از دو رشته گلف و راگبی تنها یک رشته به المپیک ۲۰۱۶ خواهد پیوست.

قزاقستان، میزبان هندبال جام ملت‌های آسیا

میزبانی چهاردهمین دوره مسابقات هندبال جام ملت‌های آسیا به کشور قزاقستان رسید. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار به منظور انتخاب سه تیم برتر آسیا برای حضور در رقابت‌های جام جهانی برگزار می‌شود. تاکنون دو دوره از این مسابقات در شهر اصفهان و به میزبانی کشورمان برگزار شده است.