رکورد مسابقات «سیمولتانه» شکست

گروه ورزش- استاد بزرگ شطرنج، مرتضی محجوب با کسب حداکثر امتیاز لازم در رقابت «سیمولتانه» رخ در رخ ۵۰۰ ضمن شکستن رکورد مسابقات همزمان شطرنج، مجوز لازم برای ثبت نامش در کتاب گینس را به دست آورد. رقابت همزمان مرتضی محجوب با ۵۰۰ شطرنج‌باز دیگر که از ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده بود ساعت ۵ بامداد دیروز (جمعه) با برتری مطلق این استاد بزرگ و شکستن رکورد رقابت‎های سیمولتانه به پایان رسید.

محجوب با طی ۴۳‌کیلومتر در ۱۸ ساعت و کسب ۴۴۲ امتیاز، در مجموع ‌٥٠٠ بازی، مسافت رکورد بازی سیمولتانه را هم در جهان شکست.

این شطرنج باز از مجموع ‌٥٠٠ بازی موفق شد ‌٣٩٧ بازی را ببرد، در ‌٩٠ بازی به تساوی رسید و ‌١٣ بازی را واگذار کرد. محجوب در مجموع موفق به کسب ۴۴۲ امتیاز از ۵۰۰ بازی شد.

این امتیاز از ۳۹۷ پیروزی و ۹۰ تساوی برای محجوب بدست آمد، ضمن اینکه وی نتیجه ۱۳ بازی را هم به حریفان خود واگذار کرد. به این ترتیب استاد بزرگ شطرنج ایران در مجموع با ۴/۸۸‌درصد امتیازات لازم رکورد مسابقات سیمولتانه را شکست و به نام خود ثبت کرد.

رکورد رقابت‏های همزمان شطرنج پیش از این در اختیار «کیریل گئور گیف» استاد بزرگ شطرنج بلغارستان بود. وی سال ۲۰۰۸ در رقابت همزمان با ۳۶۰ نفر رکورددار مسابقات سیمولتانه شد.

مرتضی محجوب با شکستن رکورد مسابقات سیمولتانه در مسابقه «رخ در رخ ۵۰۰» که به تایید نماینده فیده هم رسید، مجوز لازم برای ثبت نامش در کتاب «گینس» را به دست آورد.مراسم افتتاحیه مسابقه سیمولتانه رخ در رخ ۵۰۰ صبح روز پنج‌شنبه با حضور محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت‌بدنی، کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت‌بدنی و جمعی از اهالی ورزش و هنرمندان برگزار شد.

مهندس محمد علی آبادی معاون رییس‌جمهور با حضور در محل برگزاری این رویداد که به لحاظ کمی اولین رویداد ورزشی در سطح جهان است، اعلام کرد پس از هماهنگی با فدراسیون شطرنج، جایزه ویژه‎ای برای مرتضی محجوب در نظر خواهد گرفت.

ضمن اینکه کیومرث هاشمی نیز قول داد یک دستگاه خودرو به استاد بزرگ ملی‌پوش کشورمان اهدا کند.بهزاد خداداد، هادی ساعی، محمود میران، افشین پیروانی و امیرغفارمنش از جمله ورزشکاران و هنرمندانی بودند که همزمان با آغاز مسابقه سیمولتانه محجوب در محل برگزاری مسابقه حاضر شده بودند تا از نزدیک شاهد رقابت وی با ۵۰۰ شطرنج‌باز دیگر باشند و حشمت‌ا... مهاجرانی،‌ فرهاد کاظمی، سیروس دین‌محمدی، محمد مومنی و رضا رجبی از دیگر اشخاصی بودند که با محجوب به صورت نمایشی بازی کردند.