مربی اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به دیدار روز چهارشنبه ملی‌پوشان برابر تیم ملی بوسنی گفت: به اعتقاد من، انجام این مسابقه در شرایط فعلی لزومی نداشت و فدراسیون فوتبال باید اجازه می‌داد بازیکنان در شروع مسابقات لیگ برتر در کنار تیم‌های باشگاهی خود بمانند. لیگ برتر فوتبال کشورمان در شروع کار خود است و تیم‌ها هفته نخست خود را پشت سر گذاشته‌اند. اما این فرصت وجود داشت تا بازیکنان همچنان در کنار تیم‌های باشگاهی خود می‌ماندند، چرا که انجام مسابقه دوستانه برابر بوسنی آن هم در شرایط فعلی ضرورتی نداشت. در شرایط فعلی قطعا باشگاه‌ها نیز به دلیل جدایی نفرات خود لطمات زیادی بابت این بازی بی‌خاصیت می‌خورند و ناراحت هستند.

حسین فرکی ادامه داد: من نمی‌دانم آقای قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی از انجام مسابقه برابر بوسنی به دنبال چه هدفی است و این برای خود من جای سوال دارد، ولی اعتقاد دارم که وی می‌خواهد با این بازی حضور دوباره خود را در تیم ملی ایران قطعی کند، چرا که او هم شایعاتی مبنی احتمال حضور یک سرمربی بزرگ خارجی در تیم ملی را احتمالا او هم شنیده است. هدف اصلی تیم ملی در زمان سرمربیگری علی دایی باید صعود به جام جهانی می‌بود، اما پس از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی این فرصت بود تا در تیم ملی دست به جوانگرایی زد. کاری که هم اکنون باید افشین قطبی انجام دهد، ولی این کار را او هم انجام نداده و بازهم با ترکیبی از بازیکنان گذشته تیم ملی را به بوسنی برده است.

وی در خصوص احتمال حضورش در تیم ملی به عنوان دستیار افشین قطبی گفت: من هیچ پیشنهادی از سوی فدراسیون فوتبال ندارم، اما اگر پیشنهادی هم داشتم، قبول نمی‌کردم.