جملات طلایی دایره‌المعارف لیگ

آنچه که می‌خوانید، چکیده‌ای از جذاب‌ترین و بحث‌انگیزترین جملات هفته اول لیگ برتر است که از زبان افراد مختلف به ما هدیه داده شده است. بخوانید و از موهبت برگزاری مسابقات فوتبال لذت ببرید: ۱ - پرسپولیسی‌ها دست بزنند. (مزدک میرزایی یا پیمان یوسفی در اولین برنامه فوتبال برتر که با حضور تماشاچی برگزار شد، مجریان با این شیوه به دنبال سرشماری از پرسپولیسی‌های حاضر در استودیو بودند. )

۲ - افشین قطبی اعلام کرده که نیازی به این بازیکنان ندارد. (گزارشگر بازی پرسپولیس- مس ۴۸ ساعت بعد از تکذیب رسمی‌این خبر که افشین قطبی اعلام کرده به بازیکنانی که اردوی تیم ملی را‌ترک کرده‌اند نیازی ندارد، این نقل قول جعلی را دوباره تکرار کرد.)

۳ - تازه ما ادینیو را مهار کرده بودیم. (زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس بعد از بازی مقابل مس در واکنش به درخشش بازیکن برزیلی مس)

۴ - ده دقیقه آخر ما با چه سیستمی‌ بازی کردیم؟ (لوکا بوناچیچ در پاسخ به خبرنگاری که از او ایراد تاکتیکی گرفت. خبرنگار در پاسخ به سوال ‌لوکا فقط او را نگاه کرد.)

۵ -تا گفتند داور محمود رفیعی است، تنم لرزید. (علیرضا منصوریان در اعتراض به قضاوت محمود رفیعی در بازی مقابل استیل‌آذین.)

۶‌ - چیزهایی داخل دروازه می‌گذارند تا توپ گل نشود. (منظور مهدی رحمتی کمد نیست. او به شیء مقدسی اشاره می‌کند که وحید طالب‌لو در هر بازی آن را با خود به زمین می‌آورد و کنار خط دروازه قرار می‌دهد.)

۷ - کریم باقری با ۳۶ سال سن هنوز عالی است. (واکنش محمد مایلی کهن به این سوال که چرا داریوش یزدانی‌ هافبک را در خط دفاع قرار داده است.)

۸ - خداداد بازی را به نفع ما عوض کرد. (ناصر ‌پورمهدی سرمربی ابومسلم بعد از تساوی مقابل استقلال در اهواز عقیده دارد که خداداد با تعویض حسین ماهینی ورق را به سود ابومسلم برگرداند.)

۹ -خدا کند اشتباه کرده باشم؛ همه دیدند که صادقی با دست توپ را زد اما، می‌گویم که خدا کند که من اشتباه کرده باشم و داور تصمیم درست را گرفته باشد. (یک بار دیگر امیر قلعه‌نویی به داوران معترض است.)

۱۰ - شما حق ندارید از ورزشگاه ما انتقاد کنید. اول بروید ورزشگاه خودتان را درست کنید. (یک خبرنگار بوشهری در پاسخ به انتقادات محمد احمدزاده از امکانات ضعیف ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر.)