ایران در سومین دیدار خود از مرحله دوم پانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان در یک دیدار نزدیک مقابل آمریکا به برتری رسید. در این دیدار که در مجموعه ورزشی بالوادی شهر پونه (پونا) هندوستان برگزار شد، تیم ایران در گروه F رقابت‌ها با حساب ۳ بر ۲ (۲۳-۲۵، ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۸، ۲۰-۲۵، ۱۵-۱۰) از سد حریف خود گذشت.

ایران و آمریکا دو بازی نخست خود را مقابل تیم‌های برزیل و کوبا با شکست پشت سر گذاشته بودند. بهترین مقامی‌که ایران در این رقابت‌ها می‌تواند کسب کند‌، عنوان پنجمی‌است در حالی که این تیم در رقابت‌های سال ۲۰۰۷ که در مراکش برگزار شد، با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

در پایان بازی دو تیم ایران و آمریکا، مصطفی کارخانه در نشست خبری گفت: من به مربی آمریکا به خاطر انجام این بازی خوب تبریک می‌گویم. می‌دانم باختن در بازی چنین پایاپایی بسیار سخت است.

فرهاد سال افزون، کاپیتان تیم والیبال جوانان ایران هم گفت: من هم به آمریکا به خاطر داشتن چنین بازیکنان خوبی تبریک می‌گویم. پس از دو شکستی که مقابل کوبا و برزیل متحمل شدیم، تحت فشار قرار داشتیم و برای همین تنها با ذهنیت پیروزی به این دیدار گام گذاشته بودیم.

«شان پاچل»‌، سرمربی تیم آمریکا هم گفت: من این پیروزی را به ایران تبریک می‌گویم. آنها مقابل ما بسیار خوب بازی کردند و نشان دادند که تیم پخته ای دارند. ما نمی‌توانستیم آنها را مهار کنیم.

پانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال جوانان جهان از ۳۱ ژوئیه تا ۹ اوت (۹ تا ۱۸ مرداد) با حضور ۱۶ تیم از آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و آسیا در شهر پونه هند در حال برگزاری است.