داستان لغو مکرر اعزام‌های تیم تیروکمان به قسمت ششم رسید. به گفته مسوولان فدراسیون تیروکمان، این بار به علت دیر ارسال شدن دعوتنامه از چین و عدم موفقیت در گرفتن روادید بازیکنان تیم ملی تیروکمان از حضور در مسابقه جهانی بازماندند. مسابقات چین آخرین ورلدکاپ سال ۲۰۰۹ بود و ملی‌پوشان تیروکمان با حضور در این مسابقات فرصت کسب سهمیه برای حضور در مسابقات المپیک را داشتند. پیش از این تیم ملی تیروکمان ایران از حضور در مسابقات جایزه بزرگ تایلند که اسفند ۸۷ برگزار شد، باز ماند. پس از آن در حالی که بنا بود تیم ملی ایران به کشور دومنیکن سفر کند یا در کره اردو بزند که هر دو به علت مشکلات مالی کنسل شد. بعد از آن قرار بود تیم ملی اردیبهشت ماه به مسابقات تیروکمان کرواسی اعزام شود که کشور میزبان تنها چهار روز مانده به مسابقات برای ایران دعوتنامه فرستاد و فدراسیون تیروکمان نتوانست برای بازیکنان خود ویزا بگیرد.در ادامه داستان لغو سفرهای تیم ملی تیروکمان، این تیم از حضور در مسابقات جهانی ترکیه نیز بازماند، چون فدراسیون از پیش برای محل اسکان تیم ایران هتل رزرو نکرده بود. اعزام به مجارستان پنجمین اعزامی‌بود که لغو شد. دلیل آن هم عدم صدور روادید بود.

کریم صفایی، رییس فدراسیون تیروکمان بعد از لغو دوباره سفر تیم ملی گفت: «چین هم به جرگه کشورهای سخت‌گیر در صدور روادید اضافه شده است.» به گفته او، حدود ۱۰ روز نماینده سازمان تربیت بدنی را پشت در سفارتخانه چین نگه داشته‌اند تا ویزا صادر کنند که البته در نهایت مشکل حل نشد و تیم به مسابقات نرفت.

او با رد هرگونه دلیل سیاسی در رخ دادن این اتفاق ادامه داد: «پیش از اینها کشورها برای تیم‌های ورزشی یک امتیازاتی را قائل می‌شدند. ولی امروز برخوردی که با صدور ویزا برای بخش‌های تجاری، فرهنگی و توریستی می‌شود، همان برخوردی است که با بخش ورزش می‌شود. از نظر من این نوع برخوردها صحیح نیست.»صفایی هشدار داد: اگر ارتباط میان مسوولان سازمان و کمیته ملی المپیک با نماینده سفارتخانه‌ها تنگاتنگ نشود، اکثر تیم‌ها در اعزام‌های برون مرزی دچار مشکل می‌شوند.