کاروان اعزامی‌فدراسیون والیبال به مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۰۹ با وجود برگزاری جلسات مشترکی با مسوولان اجرایی مسابقات همچنان نگران معرفی تنها داور اهل رژیم اشغالگر قدس جهت قضاوت یکی از دیدارهای تیم ایران است. رژیم صهیونیستی که صاحب تیمی ‌در رقابت‌های جهانی هند نیست، تنها یک داور را جهت قضاوت به این مسابقات معرفی کرده است و حالا با وجود برگزاری نشست ویژه‌ای بین سرپرست تیم ایران، شانریت و دکتر الوانی از مسوولان برگزاری مسابقات همچنان بیم آن می‌رود که تیم ایران به عنوان تیم سوم جهان به دلیل معادلات غیرورزشی خیلی زود از گردونه مسابقات حذف شود.

این داور رژیم صهیونیستی پیش از این دیدار تیم‌های هند و تونس را سوت زده است. در مجموع ۱۶ داور از کشورهای مختلف جهان کار قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند. از ایران، خلیل یگانه مجد، داور بین‌المللی ایران در روز نخست مسابقات به عنوان داور دوم دیدار بین تیم‌های آرژانتین و کوبا را که به پیروزی ۳ بر صفر آرژانتین انجامید، قضاوت کرد و در پایان نمره ۹۴ گرفت. سرمربی کوبا پس از پایان این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی شکست تیمش را شوک آور توصیف کرد. او گفت که تلاش تیمش برای صعود از این گروه همچنان ادامه خواهد داشت.

ملی‌پوشان ایران پس از مسابقات والیبال در سالن کشتی حاضر می‌شوند تا از نزدیک رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشتی آسیا را که همزمان در هند برگزار می‌شود از نزدیک دیده و به تشویق تیم ایران بپردازند.