علی حسینی بهترین رکورد شکن دنیا

نشریه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری سعید علی‌حسینی را به عنوان بهترین وزنه‌بردار رکوردشکن دنیا در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد. در سال ۲۰۰۸، ۳۹ رکورد جهانی در رده‌های مختلف شکسته شده که ۹ مورد آن از ایران بوده است. ۹ رکوردی که سعید علی حسینی در رده جوانان شکست.

بدین ترتیب علی حسینی پس از رضازاده از جمله وزنه‌برداران ایرانی است که نامش در جدول رکوردهای جهان ثبت شده است. سعید علی‌حسینی با ۹ بار

رکورد شکنی بهترین رکورد شکن سال ۲۰۰۸ جهان در رشته وزنه‌برداری محسوب می‌شود. پس از او آندری آرمانانو قهرمان المپیک حضور دارد که هشت بار رکوردهای جهان را شکست.

سه رکورد در بزرگسالان و پنج رکورد او در جوانان بوده است. علی حسینی در حال حاضر بهترین شانس ایران برای کسب مدال در رقابت‌های جهانی کره جنوبی است.

ایران با پیروزی شروع کرد

تیم ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان مقابل تیم بلژیک به برتری دست یافت.

تیم جوانان ایران که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رود، موفق شد حریفش را در سه ست پیاپی مغلوب کند. ملی‌پوشان ایران امروز به مصاف تیم چین می‌روند.

ادامه صدرنشینی قادر میزبانی در آسیا

در رده‌‌بندی اتحادیه‌ بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) در ماه جولای در بخش جاده همچنان قادر میزبانی دوچرخه‌سوار تیم پتروشیمی تبریز با ‌٥/٢١٧ امتیاز در صدر قرار دارد. او همانند دو ماه گذشته در صدر رده‌بندی بهترین‌های آسیا قرار دارد.

در این رده‌بندی امتیازات میزبانی در تور بین‌المللی چین‌هایلک منظور نشده و در صورتی که این امتیازات محسوب شود، امتیازات او افزایش می‌یابد.

سیروس سعید رکورد ۲۰۰متر پروانه را شکست

دیروز سیروس سعید؛ شناگر ملی‌پوش تیم ملی موفق به ثبت یک رکورد ملی جدید در ۲۰۰متر پروانه شد.

در جریان مسابقات ملی جوانان که در انگلستان در جریان است، سیروس سعید موفق شد با صعود به فینال این رقابت‌ها رکورد جدید ۹۸/۰۲/۲ دقیقه را به نام خود در رشته ۲۰۰متر پروانه ثبت کند.

جوکار رکورد زد

عبدالرضا جوکار، قهرمان پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن دیروز در مسابقات باشگاهی دو و میدانی جانبازان و معلولان ایران، ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد رقابت‌های پارالمپیک که متعلق به خودش بود را ارتقا بخشید. جوکار در کلاس F ۵۴ و F۵۳ رقابت‌های پرتاب نیزه با پرتاب ۲۲ متر و ۴۳ سانتیمتر، رکورد این ماده را به میزان ۳۵ سانتیمتر بهبود بخشید.