در روزهای بی‌سوژه‌گی فوتبال ایران، منشور اخلاقی به سوژه‌ نخست تبدیل شده است. هر روز یک تیتر اصلی روزنامه‌ها به منشور اخلاقی و حواشی آن مربوط است. گمانه‌زنی‌های فراوانی انجام گرفته است و نام‌های مختلفی مطرح شده است، اما رییس سازمان لیگ همچنان تاکید دارد که این نام‌ها تنها گمانه‌زنی رسانه‌ها است و هیچ نامی از سوی این سازمان و فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام نشده و نخواهد شد. گفت‌وگوی خبرگزاری ایسنا را با رییس سازمان لیگ در زیر می‌خوانید:

پانزدهم جولای نامه‌ای را از AFC دریافت کردیم که در آن آمده است که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید دوباره به ایران سفر می‌کنند. تنها مشکلی که وجود دارد، در رابطه با نور ورزشگاه‌ها است که ما به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم باید به استانداردها دست پیدا کنند، در غیر این صورت آنها نمی‌توانند در ورزشگاه خود از تیم‌های لیگی میزبانی کنند. یکی دیگر از مواردی که وجود دارد این است که اساسنامه‌ای که باشگاه‌ها تحت عنوان باشگاه‌های خصوصی به ثبت رسانده‌اند، تا آذر ۸۹ به صورت جدی مورد بررسی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می‌گیرند. در این زمینه باشگاه‌هایی نظیر فولاد خوزستان، سپاهان، مس کرمان و غیره با تشکیل هیات مدیره‌ جداگانه تلاش‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند و مشکل فعلی ما استقلال و پرسپولیس هستند که باید از سازمان تربیت بدنی جدا شوند.

حق پخش و افزایش یک‌میلیاردی قراردادامکان دارد برای سال سوم نیز ایران، ۴ سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. سال گذشته و در حالی که سه ماه از شروع رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود، قرارداد حق پخش تلویزیونی امضا شد که از مبلغ چهارمیلیاردی که بابت حق پخش در قرارداد آمده بود، تا به حال دومیلیارد تومان از صداوسیما دریافت شده است. علاوه بر حق پخش، تبلیغات دور زمین نیز با قراردادی شش‌میلیارد تومانی بسته شد. سال گذشته کل مبلغ ۱۰میلیارد تومان بود که امسال به ۱۱میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. نکته‌ای که باید بگویم این است که تا به حال هر پولی که به سازمان لیگ داده شده است، بین باشگاه‌ها تقسیم شده است. در حال حاضر ۴۵۰میلیون تومان دیگر دریافت شده که این مبلغ در حساب فدراسیون فوتبال موجود است و باشگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به حسابداری فدراسیون فوتبال مبلغی که از سازمان لیگ طلب دارند را دریافت کنند.