10سوال بی‌جواب فوتبال

پژمان راهبر

۱ -سرمربی پرسپولیس کیست؟

نزدیک به یک‌ونیم ماه از آغاز تصمیم مدیرعامل پرسپولیس برای انتخاب مربی خارجی می‌گذرد، اما هنوز نام سرمربی پرسپولیس از قوطی بیرون نیامده است. این بزرگ‌ترین سوال فعلی در فضای فوتبال ایران است. اینکه چرا سرمربی معرفی نمی‌شود.

۲ - رقم دقیق قرارداد بازیکنان سپاهان چقدر است؟

با وجود اصرار رسانه‌ها و وجود شواهد دقیق مبنی بر عقد قراردادهای بسیار سنگین، باشگاه سپاهان مصرانه عقیده دارد ستارگان بزرگ این فصل را با ارقامی به مراتب کمتر به اصفهان کشانده است. البته آنها توضیح نمی‌دهند که چه انگیزه‌ای جز مسائل مالی می‌تواند مهدی رحمتی، جلال حسینی و... را به این تیم ثروتمند بکشاند.

۳ - کیفیت مربیگری مرفاوی در چه سطحی است؟

کمتر استقلالی‌ای وجود دارد که نسبت به کیفیت مربیگری صمد مرفاوی خوشبین باشد. مرفاوی بعد از یک سال مربیگری در استقلال، در دو سال متوالی، دستیار افرادی مثل ناصر حجازی، مجید جلالی و امیر قلعه‌نویی بوده و پوشیدن پیراهن شماره یک از سوی او همواره با تردید مواجه بوده است. باید چند هفته دیگر صبر کنیم تا به این جواب برسیم.

۴ -بازیکنان و مربیان محروم فوتبال ایران کدام هستند؟

هیچ اعلام رسمی‌ای مبنی بر اینکه کدام دو بازیکن از بازی در لیگ امسال محروم شده‌اند، وجود ندارد. گرچه در گمانه‌زنی‌ها، به نام‌هایی مثل شیث رضایی و نیکبخت‌واحدی برمی‌خوریم، اما باز هم رییس سازمان لیگ حاضر به تایید یا تکذیب این ماجرا نیست.

۵ -آیا کاشانی می‌آید؟

ادامه فعالیت عباس انصاری‌فرد در باشگاه پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این مدیرعامل که قبلا دوبار از سمت خود برکنار شده، قطعا به بار سوم خواهد رسید. اما مشخص نیست که زمان این تغییر و تحول کی باشد.

۶ - آیا علی‌آبادی می‌ماند؟

گرچه گفته می‌شد یکشنبه این هفته تکلیف ریاست سازمان تربیت‌بدنی روشن خواهد شد، اما از محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران، کمترین اظهارنظری درباره ابقا یا تغییر ریاست سازمان تربیت‌بدنی صورت نگرفت.

۷ - آیا کفاشیان برکنار می‌شود؟

حمله رسانه‌های حامی دولت به علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال گرچه عمق در ذهن تصمیم‌سازان اصلی دولت ندارد، اما نشان‌دهنده این است که احتمالا زعمای قوم مشغول محک زدن استحکام جایگاه رییس فدراسیون فوتبال هستند.

۸ - آیا قطبی موفق می‌شود؟

افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران، دور از هیاهوی فوتبال، مشغول برنامه‌ریزی برای تیم ملی فوتبال ایران است، اما منتقدان او در داخل کشور، به حمله به وی و وعده‌هایش مشغولند. قطبی این‌بار چاره‌ای جز پیروزی و موفقیت ندارد.

۹ - دایی کی برمی‌گردد؟

علی دایی مدت‌هاست که از فوتبال ایران به دور است و به جز یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی، هرگز درباره مسائل فوتبال اظهارنظر نکرده است.آیا او تا قبل از اتمام لیگ نهم به فوتبال بازخواهد گشت؟

۱۰ - عادل فردوسی‌پور

اینکه نود در دور تازه، چه تغییراتی خواهد کرد و با چه فرمتی روی آنتن خواهد رفت نیز، سوال بسیار مهمی است. در صداوسیما بین موفقیت و تزلزل رابطه مستقیمی وجود دارد. عادل با برنامه موفقش در نهایت بهای توجه کم‌نظیر مردم و رسانه‌ها را به خود پرداخت.