فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتشار شایعاتی درباره چگونگی انعقاد قرارداد افشین قطبی، جزییات این قرارداد را اعلام کرد و به برخی از شایعات پیرامون این قرارداد نیز پاسخ گفت. روابط عمومی‌فدراسیون فوتبال اعلام کرده است: ۱ ـ در خصوص قرارداد آقای قطبی به اطلاع می‌رساند که فدراسیون فوتبال با مدیر برنامه‌های آقای قطبی و آقای حاج باقر که از ابتدای ورود ایشان به فوتبال ایران چنین مسوولیتی را داشته‌اند قرارداد بسته و با هیچ دلال و واسطه‌ای مذاکره نداشته است.

۲ - قرارداد آقای قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا حدود ۲۰ ماه و در سه مرحله، مرحله اول ۲۰۰‌هزار دلار و تا پایان قرارداد ۸۰۰‌هزار دلار است که نسبت به بعضی از قراردادهای داخلی که مبالغ آنها مشخص بوده، قابل قبول است و لازم به ذکر است قرارداد آقای قطبی با شخص وی نوشته شده و وجوه تنها به آقای قطبی تحویل خواهد شد و هیچ وجهی بابت واسطه در نظر گرفته نشده است.

۳ ـ کمیته فنی فدراسیون که در حال تشکیل است، در این قرارداد اختیار نظارت و توجیه‌های فنی را داشته و سرمربی مکلف به پاسخگویی به این کمیته است.

۴ ـ درخصوص «الف ـ ل» ایشان مدتی به عنوان سردبیر در روزنامه جهان فوتبال بوده‌اند که به دلایلی، ایشان با شخص دیگری تعویض شدند و در حال حاضر ایشان هیچ ارتباطی رسمی ‌و غیررسمی‌ با نایب رییس اول فدراسیون نداشته و ندارد.

هم‌چنین در خصوص آقای نوزاد هیچ شناختی نداشته و آقای حاج باقر دو جلسه، و آن هم در خصوص قرارداد آقای قطبی ارتباط دیگری وجود ندارد. نایب رییس فدراسیون فوتبال علاوه بر فوتبالیست بودن در قبل از انقلاب، به مدت ۲۱ سال مدیر و رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان و یک دوره دبیرکلی این باشگاه را عهده دار بوده و بیگانه با مسائل فوتبالی نیست.