سه نفر از جودوکاران مسافر ارمنستان زنده‏اند!

روز چهارشنبه هواپیمای مسافربری مسیر تهران-ایروان در اطراف قزوین سقوط کرد و بر اثر این حادثه دلخراش تمام ۱۶۸ از جمله ۱۰ ملی‏پوش نوجوانان جودو ایران کشته شدند. اما سایت تابناک مدعی است که برخی منابع خبری حکایت از زنده بودن سه نفر از قربانیان این حادثه دارد.

به گزارش سایت تابناک؛ تیم جودو نوجوانان که باید۱۵ مرداد در پیکارهای جهانی مجارستان حاضر می‌شدند برای کسب آمادگی بیشتر قرار بود در قالب پرواز ۷۹۰۸ با هواپیمای توپولف راهی ارمنستان شده تا با ملی‌پوشان به تمرین بپردازند، اما اخبار دریافتی به فاصله یک شبانه‏روز پس از وقوع این حادثه از عدم حضور سه تن از این ملی‏پوشان در هواپیمای سقوط کرده و مرگ سه جودوکای دیگر در هواپیما به جای ایشان خبر می‏دهد. شنیده‏ها حکایت از آن دارد که ایمان زینی وند (‌وزن ۵۵- کیلوگرم)، یحیی باقرپور (وزن ۸۱- کیلوگرم) و مصیب عزیز الهی (وزن ۹۰- کیلوگرم) که از حدود ۶ سال پیش در رده نوجوانان حضور داشته‏اند هر سه جودوکارهای خرم‏ّآبادی هستند که در سلامت کامل به سر می‏برند و به جای ایشان سه جودوکار دیگر که یکی از آنها کارت پایان خدمت دریافت کرده، با نام سه جودوکار فوق‌الذکر در هواپیمای مذکور سقوط کرده و کشته شدند. این سه تن با صغر سن شدیدی که داشتند، تمایلی به حضور در تیم ملی نوجوانان نداشته‏اند و به دنبال حضور در رده‏های سنی بالاتر بوده‏اند که به اصرار کادر فنی در این رده به جای این جودوکارها هفته پیش در مسابقات شرکت‏ کرده‏اند و به این اردو اعزام شده‏اند. در این اوضاع در حالی مراسم نمادین تشییع جنازه این نوجوانان برگزار خواهد شد که خانواده داغدیده جودوکارهای حاضر در آن هواپیما به واسطه شرایط به وجود آمده از ذکر نام فرزندانشان اکراه دارند و از سویی دیگر سه خانواده دیگر نیز از این مساله که با ابطال شناسنامه فرزندان زنده کم سن و سال‌شان، از این پس آنها چگونه به مدرسه بروند و ادامه حیات بدهند، هراس داشته و شرایط ناگواری رقم خورده است.

سرپرست فدراسیون: تکذیب می‌کنم

در پی ادعای این سایت مبنی بر اینکه سه عضو خرم‌آبادی تیم ملی جودوی نوجوانان ایران به اسامی‌ایمان زینی‌وند

(۵۵- کیلوگرم)، یحیی باقر پور(۸۱- کیلوگرم) و مصیب عزیزاللهی (۹۰-کیلوگرم) در سلامت کامل به سر می‌برند و به جای آنها سه جودوکار دیگر با نام و مشخصات آنها در اعزام ارمنستان حضور داشته‌اند! مسوولان فدراسیون این ادعا را رد کردند. در این ‌باره «علیرضا امینی» سرپرست فدراسیون جودو به ایسنا گفت: این شایعه را تکذیب می‌کنم و تمامی‌کارها با روال قانونی انجام شده است. در حال حاضر که مشغول مراسم تشییع و به خاک‌سپاری این ملی پوشان در خرم‌آباد هستیم، اما در زمان مناسب فدراسیون پیگیری‌های قانونی لازم را در خصوص این ادعا انجام خواهد داد.

همچنین امیرحسین سیاحی، مسوول آکادمی‌جودو و مشاور فدراسیون نیز که در خرم‌آباد حضور دارد، تصریح کرد: تمامی‌ این جودوکاران پاسپورت، ‌کارت ملی و شناسنامه قانونی داشتند و اکنون تمامی‌اهالی خرم آباد نیز در مراسم تشییع آنها حضور دارند. چنین شایعه‌ای را به شدت رد می‌کنم و این ملی‌پوشان در اعزام ارمنستان حضور داشتند. محمدرضا حاج یوسف زاده؛ مدیر فنی تیم‌های ملی جودو نیز در این خصوص گفت: مگر می‌شود پاسپورت قانونی ایران را داشت و چندین سال با همین مشخصات در مسابقات مختلف شرکت کرد و آنگاه برخی ادعا کنند نفرات دیگری با مشخصات سه جودو کار تیم ملی به ارمنستان اعزام می‌شدند؟ در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری جودو نیاز به آرامش دارد، طرح این مسائل چه معنایی دارد؟ از طرفی افرادی که چنین ادعایی را مطرح کردند اگر به صحت ادعای خود اطمینان دارند چرا زودتر چنین موضوعی را عنوان نکردند، آنها نیز مسوول هستند. در مراسم تشییع سه جودو کار ملی پوش خرم‌آبادی، امجد میراسماعیلی برادر آرش میراسماعیلی که ساکن خرم آباد است نیز گفت: به عنوان یک ساکن خرم‌آباد و فردی که نسبت به جودو اشراف دارم کاملا این سه جودو کار را می‌شناسم و حتی با خانواده عزیزاللهی نیز رفت و آمد داریم. خبر مطرح شده در خصوص این جودو کاران را تکذیب می‌کنم، زیرا در حال حاضر در مراسم تشییع آنها هستم و خانواده این جودوکاران سوگوارند.