به خودم  نمره 17 می‌دهم

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی این روزها جای ثابتی در صفحات ورزشی روزنامه‌ها دارد و البته حجم زیادی از مطالب به انتقاد از او و کارنامه ۴ساله ورزش ایران مربوط می‌شود.

محمد علی‌آبادی که ارتباط با رسانه‌ها را به سخنگوی جوان خود سپرده است، دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت. گزیده‌ای از صحبت‌های رییس سازمان تربیت بدنی را می‌خوانید که شایعات حکایت از خداحافظی او با این سمت در ۴ سال آینده دارد.

سرانجام واگذاری استقلال و پرسپولیس

اجرایی شدن نامه رییس‌جمهور پروسه‌ای زمان‌بر است، اما تصمیم بر این است که با تشکیل تعاونی که نخستین گام در این فرآیند است، پذیره‌نویسی سهام این دو باشگاه انجام شود. در واقع قرار شده یک شرکت تعاونی برای طرفداران پرسپولیس و یک شرکت برای طرفداران استقلال تاسیس شود و مردم در این شرکت‌ها سهم داشته باشند.

سقوط چندپله‌ای فوتبال ایران

فوتبال دست ما نیست؛ بلکه حمایت‌های آن بر عهده ماست به‌گونه‌ای که فوتبالیست‌ها اگر ورزشگاه بخواهند آن را می‌سازیم یا از طریق منابع مالی به آنان کمک می‌کنیم. به هر حال هر شخصی نقشی را بر عهده داشته است به‌گونه‌ای که سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال هر یک وظایفی را بر عهده داشته‌اند. ضمن اینکه ورزش یک دفعه چند پله بالا می‌رود و چند پله پایین می‌آید.

این که ورزش سیاسی شده موضوعی است که خود سیاسیون مطرح می‌کنند، زیرا سیاست در این دوره در ورزش هیچ نقشی نداشته است.

شایعه برکناری

ما کارمند رییسمان هستیم. من تابع هستم و هر جا که تعیین کنند کار می‌کنم. اهل شایعه هم نیستیم و چیزی درباره رفتنم از ریاست سازمان تربیت بدنی نشنیده‌ام.

نمره به عملکرد سازمان

عملکرد مانند کارنامه یک دانش آموز است و چند قسمت دارد. بنده تصور می‌کنم نمره ۱۷ برای مجموعه ورزش خوب باشد.

دخالت در امور پرسپولیس

سازمان هیچ دخالتی در روند انتخاب سرمربی پرسپولیس نداشته و تنها به دلیل آنکه طرفداران این تیم دوست دارند وضعیت نیمکت هرچه سریع‌تر مشخص شود، ما نیز این دغدغه را به نمایندگی از مردم به مسوولان باشگاه منتقل کرده‌ایم و آنها نیز قول داده‌اند در روزهای آینده سرمربی پرسپولیس را مشخص و معرفی کنند.

برانکو را پشیمان کردند

پرسپولیس برای مربیگری برانکو با قیمت خوبی به توافق رسید، اما طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده، افرادی با تلفن‌های مکرر به وی، او را پشیمان کرده‌اند. چرا که بعضی افراد در فوتبال به دنبال برآورده کردن خواسته‌های خود هستند.